Sari la conținut

Repaus alimentar după Paște. Specialiștii recomandă mişcarea şi creșterea consumului de legume

Nici nu s-a încheiat bine perioada de sărbători că unele doamne s-au îndreptat spre sălile de sport.

"Abia am așteptat să se termine, să ne revenim, să trimitem copiii la școală, la grădiniță și să venim la puțină mișcare. Am ales kangoo jumps de această dată și m-am simțit foarte bine."

"Avem cursuri speciale, unde poți să ajungi treptat unde își dorești, dar avem și cursuri care sunt foarte intense, în mod special pentru slăbire, pentru tonifiere, mai ales pentru cei care vin în fiecare zi să îi ajute să progreseze în fiecare zi, să ajungă la corpul pe care și-l doresc", explică Diana Sabău, instructor de fitness.

Pentru un efect maxim, orele de mișcare trebuie completate cu o alimentație adecvată, spun nutriţioniştii.

"Să avem două mese de legume proaspete, mai ales că acum ne ajută și sezonul și putem să găsim o diversificare foarte mare pe piață, iar partea de fructe trebuie de asemenea introdusă în locul deserturilor și a alimentelor tradiționale dulci", ne sfătuieşte Lioara-Ioana Ciugudean, tehnician nutriționist.

Înlocuirea produselor bogate în calorii care au dominat meniul de Paște este necesară în special la persoanele care suferă de diferite afecțiuni.

"Ne confruntăm cu probleme legate de bolnavii cronici, cu boli cronice netransmisibile cum ar fi hipertensivul, diabeticul, cardicaul, marii obezi; pentru ei orice fel de alimentație abundentă post post la masa de sărbători poate să fie nocivă", susţine dr. Amorin Popa, medic diabetolog.

Curele de detoxifiere bazate exclusiv pe alimente crude sau sucuri, atât de populare pe internet, nu sunt recomandate decât acelora care au un stil de viață sănătos.

Reporter: Diana Grad
Operator: Florin Lucuța