Sari la conținut
News Alert

Restricţiile de circulaţie pe timp de caniculă, ignorate de şoferi

Restricţiile pentru vehiculele de mare tonaj impuse de CNAIR pe durata acestei săptămâni caniculare au fost ignorate de foarte mulţi şoferi de camion. Aceştia susţineau că nu au parcări suficiente unde se oprească pe perioada căldurilor extreme, iar în cele care există nu sunt condiţii.

Restricţiile de pe drumurile naţionale din România au intrat în vigoare marţi, la ora 12, şi au fost valabile până la ora 20. Interdicţia a fost aplicată zilnic, până sâmbătă.

"Poliţia Rutieră le va indica să intre în prima parcare. Sunt obligaţi să treagă pe dreapta în următoarea parcare", susţine Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj.

În ciuda acestei măsuri, şoferii autovehiculelor de mare tonaj au circulat fel ca într-o zi obişnuită.

"Pare foarte normal să circule. În alte state europene îţi dă voie să circuli, nu să stai în cabină la 40 de grade. Ce condiţii iţi dă în parcare? CNADNR (CNAIR-n.n.) unde are parcări de camioane, amenajate, WC, apă? Nu ai nimic! Te opreşti şi stai - nu asta e rezolvarea. Mai întâi drumuri, calitate şi apoi pune interdicţia", spune un şofer.

"În România nu am prins canicula asta decât o zi. Nu ai parcare, stai pe marginea drumului; nu ai toaletă, nu ai duş, nu ai apă să bei. Nu-ţi creează statul român nici o condiţie, nimic", critică altul.

"- Am o instalaţie de duş mobilă şi cu aia mai fac baie cu apă rece.
- Ce se întâmplă în cabină?
- Sunt undeva la 50 de grade", susţine un şofer de camion.

Alţii spun că interdicţia trebuia însoţită şi de măsuri ferme de oprire a celor care fac transporturi.

"Amendă! Dacă e interdicţie, e interdicţie - să nu mai circule."

"Căldura excesivă, în combinaţie cu traficul intens de camioane, a avut ca rezultat deformarea unor porţiuni importante din drumurile naţionale", a observat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.

Potrivit lui Eugen Cecan, temperaturile la nivelul şoselelor au ajuns în aceste zile la 65 de grade, ceea ce a dus la apariţia riscului deformării stratului de asfalt.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş