#Sepoate | Vagon modernizat pe banii sindicaliştilor

Data publicării:
se poate CFR

#Sepoate şi la CFR. Un vagon modern care oferă internet gratuit, radio, TV şi scaune ergonomice a făcut călătoria între Bucureşti şi Oradea mult mai comodă. Refăcut cu bani strânşi din cotizaţii de sindicaliştii din căile ferate, vagonul s-a dorit un semnal că modernizarea transportului feroviar este posibilă, cu condiţia unor investiţii în infrastructură. Totuşi, în ciuda eforturilor angajaţilor, clasica întârziere nu a putut fi evitată: trenul a ajuns la Oradea cu o oră mai târziu decât era programat.

Călătorii care au urcat aseară în trenul Bucureşti - Oradea au avut parte de o surpriză: unul dintre vagoane le-a oferit condiţii total diferite de cele cu care erau obişnuiţi.

"Au fost instalate canapele ergonomice, s-a câştigat spaţiu în cadrul vagonului, a fost introdusă mochetă şi alte elemente exterioare de diminuare a zgomotului. S-au montat în plus două displayuri, camere de filmat care filmează în direct", a explicat Andrei Mircea, din cadrul CFR Călători.

Modernizarea vagonului a durat aproape o lună şi a costat cinci mii de euro. Banii necesari au fost strânşi din cotizaţiile membrilor celui mai mare sindicat din CFR.

"S-a deschis o campanie care se numeşte #Sepoate, pentru investiţii în calea ferată. Vrem să transmitem să se investească în calea ferată, să se poată circula în condiţii normale", spune Georgeta Marinoiu, de la CFR Călători.

CFR are în dotare aproape 900 de vagoane de clasa a doua care aşteaptă de zeci de ani să fie modernizate.

Sindicaliştii din CFR au lansat şi o petiţie prin care vrea să strângă două milioane de semnături pentru investiţii multianuale în calea ferată. Deocamdată s-au strâns 600 de mii.

"Campania sub egida #Sepoate presupune şi strângerea de semnături în vederea sensibilizării factorilor de decizie politică pentru a acorda o mai mare atenţie căii ferate", a declarat Marius Mureşan, preşedintele Sindicatului "Libertatea" Cluj.

Campania #Sepoate a început pe 18 septembrie, iar vagonul modernizat circulă, în fiecare săptămână, pe diferite rute din ţară.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri