Sari la conținut

Studiu pentru un nou brand orădean. Sociologii au încercat să afle ce îi atrage pe turiști în Oradea și Băile Felix

Sociologii orădeni au aflat că turiștii ce vin în Oradea și în Băile Felix sau 1 Mai cheltuie sume diferite.

"Cei care vin în Băile Felix și Băile 1 Mai alocă un buget mai mic pentru sejur pe zi pe persoană - undeva la 200 de lei, în timp ce cei din Oradea alocă un buget de 500-600 de lei", susţine Raluca Buhaş, asistent universitar la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din Oradea.

Același studiu a indicat cât stau turiștii în Oradea și care sunt obiectivele vizitate.

"Ca perioadă de petrecere a sejurului recomandă peste două zile, iar ca obiective turistice sunt Cetatea Oradea, Pasajul Vulturul Negru, Palatul Baroc, turnul și clădirea primăriei", spune sociologul Lucia Ștef.

În schimb, vizitatorii au observat și problemele orașului: șantierul din centrul orașului, deficitul de infrastructură de transport, dar și mizeria.

Toate aceste date adunate de o echipă de sociologi a Universității din Oradea vor fi folosite de autorități pentru realizarea unui brand al orașului și stațiunilor. învecinate.

"Vrem să aibă în el atât istorie, cât și percepțiile pe care le turiștii, locuitorii, antreprenorii, investitorii din Oradea, oportunitățile pe care orașul le oferă și le va oferi", a enumerat Eduard Florea, managerul public al Oradei.

"Brandingul este o poveste destul de complicată, deși pare simplă. E complicată pentru orașe, pentru că municipalitățile încearcă din ce în ce mai multe de oferit să-și imbogătească veniturile din turism. Orașele se vând și trebuie să se vândă cât mai bine", susţine sociologul Adrian Hatos, de la Universitatea din Oradea.

Edilii vor să afle și părerea investitorilor și hotelierilor ce operează în regiune. În acest scop, le vor cere să răspundă acelorași chestionare care le-au fost aplicate turiștilor.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves