Sari la conținut
News Alert

Tot mai mulţi români preferă tehnologiile digitale. 20% dintre locuitorii din mediul urban deţin un smart TV

O banală şedinţă de fitness s-a transformat de când au apărut accesoriile inteligente dedicate sportului. Cu ajutorul unui astfel de aparat, antrenorul poate monitoriza reacţiile fiecărui individ şi poate schimba din mers exerciţiile.

"Ne arată nivelul de moment al subiectului, în sensul că ne arată cât este de obosit sau de antrenat sau cât de pregătit pentru antrenamentul respectiv", explică Diana Miheș, antrenor de fitness.

Pasionată de fitness, Monika foloseşte un ceas inteligent, cu ajutorul căruia este monitorizată în timpul efortului. Spune că în acest fel poate atinge mai repede rezultatele dorite: "Pot să îmi urmăresc evoluția în activitatea mea de fitness și, conform rezultatelor, antrenorul personal va ajusta antrenamentele pe care urmează să le fac."

La fel ca Monika, tot mai mulţi dintre cei care participă la şedinţele de fitness ori merg la sala de forţă folosesc accesorii inteligente.

"Am observat un trend foarte ascendent al românilor cu înclinații spre tehnologie. Ei sunt din ce în ce mai receptivi; chiar și în partea mea de fitness, de sport, îmbin din ce în ce mai mult tehnologia", spune Adrian Minculeasa, antrenor de fitness.

Un studiu recent al companiei Gfk România arată că tehnologiile digitale îşi găsesc tot mai mulţi utilizatori nu doar în domeniul sportului. Românii preferă televizoarele smart, ceasurile inteligente, dar şi stocarea în cloud şi plățile de pe mobil. Potrivit specialiştilor, unul din cinci locuitori din mediul urban utilizează un smart TV. Aproape 10% dintre români preferă să-şi stocheze informaţiile în cloud. 

Smart tv
- 20% dintre românii utilizează televizoarele smart
- 35% vor să utilizeze televizoare smart

Servicii stocare cloud
- 10% din români utilizează stocarea în cloud
- 25% vor să utilizeze servicii de stocare în cloud

"Oamenii folosesc gadget-uri pentru că dincolo de utilitatea lor asta este o modă și în același timp o distracție", spune sociologul Sergiu Bălțătescu. 

Andreea Coca, coordonatorul studiului Gfk România: "Românii se încadrează în tendințele pe care le observăm în restul Europei; asta înseamnă că au început să cumpere și să utilizeze tot ce înseamnă dispozitive."

Anul trecut, magazinele din ţară au vândut electronice, electrocasnice şi telefoane de peste 2 miliarde de euro. 600 de milioane de euro au fost obţinute doar din vânzarea telefoanelor mobile.

Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Florin Lucuța