Trecerea unui tren duce la formarea unor cozi de sute de mașini la intrarea în Oradea dinspre Sântandrei

Data publicării:
coada ferata Santandrei

Sute de şoferi care locuiesc în Sântandrei și comunele învecinate stau zilnic minute în șir la intrarea pe centura Oradei. Răbdarea le este pusă la încercare de trenul personal Oradea-Arad. Orarul acestuia se suprapune cu ora de vârf la care oamenii se duc la serviciu ori să-şi lase copii la şcoală sau la grădiniţă.

În fiecare dimineaţă, puţin după ora 7:30, sute de maşini aşteaptă să treacă trenul personal care leagă Oradea de Arad. E singura cale de acces dintre comuna Sântandrei şi municipiu. Oamenii se duc la lucru sau vor să-şi lase copii la şcoală ori la grădiniţă. Nu pot trece însă până când barierele de la nivelul de trecere a căii ferate se ridică.

"Acest tren are doi pasageri. Pleacă din Oradea cu doi-trei pasageri. E strigător la cer! Și pleacă din Oradea, nu intră în Oradea, să spui că aduce navetiști sau oameni la serviciu. Pur și simplu ar trebui găsită o soluție, cuiva să îi pese de noi", spune Radu Florian.

Drumul județean 797 face legătura între patru localităţi cu 15.000 de locuitori şi Oradea. Doar în Sântandrei sunt peste şase mii de suflete, o bună parte orădeni care s-au mutat în localitate.

"Problema asta persistă de aproximativ doi ani de zile, de când s-au mutat la noi în comună foarte mulți cetățeni din municipiul Oradea și care între ora 7 și 8 își duc copiii la școală și la grădiniță, se deplasează la serviciu. Este un coșmar în fiecare dimineață pentru oamenii din Sântandrei și vrem să găsim neapărat o rezolvare pentru această problemă", cere Ovidiu Cseh, consilier local în Sântandrei.

"În fiecare dimineață fac ceva manevre, merg cu două persoane încolo. Am prins de mai multe ori faza asta. Vă dați seama, am pornit de la și 25 de acasă din Sântandrei și la și 49 încă-s aici", se plânge un şofer.

Situaţia părea să se fi rezolvat la finalul anului trecut când, în urma demersurilor făcute de primăriile din Oradea şi Sântandrei, CFR a schimbat orarul trenului. Minunea a ţinut însă mai puţin de o lună.

"Începând de prin 15 ianuarie au primit ordin de la Ministerul Transporturilor să pună trenul înapoi la ora veche, deci cu trecere de la pasajul județean în jurul orei 8 fără 12 minute", spune Ioan Mărcuș, primarul comunei Sântandrei.

Până când se vor găsi fonduri pentru construcţia unei noi legături rutiere între Oradea şi comuna învecinată, autorităţile au găsit o soluţie provizorie.

"Am găsit înțelegere să rezolvăm o soluție parțială de lărgire a pasajului la două benzi de acces către municipiul Oradea și o bandă de vreo 100 de metri lungime care să preia din trafic", a explicat primarul din Sântandrei.

Contactaţi de reporterul Digi24, reprezentanţii CFR au amânat un răspuns în acest caz.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Robert Rezmuves

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri