Sari la conținut
News Alert

Asfalt crăpat, la trei luni de la inaugurare. Proiectul de modernizare a Trans-Semenicului a costat 20 de milioane de euro

După trei luni în care s-au bucurat de șoseaua nou-nouţă, şoferii care circulă pe drumul european ce leagă Caransebeșul de stațiunea Văliug, din Munții Semenic, dau din nou în gropi:

”Așa e cam peste tot în România asta, sunt făcute de mântuială, asta e...”,
”S-a crăpat, îmi pare rău, așa sunt toate, dar chiar am văzut un drum bun și nu mi s-a părut normal, eu sunt învățat cu drumurile astea crăpate”,
”Să ia măsuri, cine l-a făcut să-l facă la loc”.

Iar pe lângă gropi, ploile, dar și zăpada au făcut ca pământul și stâncile de pe versant să ajungă chiar pe șosea.

”Versanții nu au fost asigurați corespunzător, astfel că bucăți mari de stânci s-au prăbușit pe mai multe porțiuni de-a lungul șoselei. Nimeni nu le-a îndepărtat până în prezent, astfel că șoferii sunt nevoiți să le ocolească”, relatează Maria Rohnean, reporter Digi24 Timișoara.

Drumul a fost recepționat de Consiliul Județean Caraș-Severin, care a și contribuit la sfârșitul anului trecut la modernizarea acestuia cu 14% din suma totală. Acum, autorităţile cer constructorului să remedieze problemele. ”Lucrarea este în garanție, am luat legătura cu constructorul și acesta urmează să vină să facă remedierile necesare în zonele în care au apărut acele probleme”, afirmă Laurenția Muntean, inginer constructor, de la Direcția de Patrimoniu a CJ Caraș-Severin.

De cealaltă parte, constructorul spune că se aștepta la astfel de probleme: drumul este într-o zonă muntoasă, iar crăpăturile sau stâncile de pe versanți sunt inevitabile, și, în plus, în zonă circulă mașini de mare tonaj care transportă lemne.

”Am întâmpinat foarte multe alunecări de teren din cauza apei și a zăpezii, a curs apa pe versanți și a adus foarte multe pietre în teren, nu este ceva foarte grav, vom interveni cât de curând”, - Sunt și crăpături, știați de acestea? ”Da, le-am identificat, am discutat problema, din ce cauză au apărut și ce facem să le remediem, cauza este umiditatea și sarea folosită pentru deszăpezire”, ne-a declarat Valentin Grigorescu, directorul-adjunct al firmei constructoare.

Șoseaua de munte are 37 de kilometri, iar modernizarea acesteia a durat mai bine de un an. Drumul, care pornește din localitatea Slatina Timiș, la ieșire din Caransebeș, și ajunge până în localitatea Văliug, a fost reabilitat tocmai pentru a crește numărul turiștilor din zona montană a Banatului.

Trans Semenicul, finalizat după aproape cinci ani de lucrări. Drumul scurtează timpul de acces în zonă  

Reporter: Maria Rohnean
Operator: Viorel Jiva
Editor web: Călin Țenche