Sari la conținut

Autostradă cu surpări şi inundaţii  

Un pasaj nou construit, care trece peste un drum comunal, s-a inundat după o ploaie nu foarte puternică. Mai mult decât atât se vede clar cum terasamentul de pe o bună bucată a viitoarei şosele de mare viteză s-a prăbuşit pe o porţiune de câţiva metri, iar în alte zone stă să cadă. În paralel CNADNR verifică materialele folosite de constructor. 

Problemele se ţin lanţ pe şantierul lotului 2 al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva, dintre localităţile Traian Vuia şi Coşeviţa. Dacă în urmă cu doua saptamani, se vorbea despre posibile prăbuşiri ale terasamentului, acum acest lucru este cert. În zona localităţii Dumbrava, judeţul Timiş, se vede cum pământul de sub viitoarea şosea rapidă s-a surpat pe o suprafaţă de cel puţin 10 metri. Iar problemele nu se opresc aici.

„Drumul dintre localităţile Dumbrava şi Bucovăţ este aproape impracticabil din cauza acestui pasaj care s-a inundat. El a fost construit în cadrul proiectului de ridicare al lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, iar acum constructorul se chinuie să remedieze problema” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Modul în care se lucrează la realizarea autostrăzii îi nemulţumeşte şi pe şoferii din zonă: „Tot sparg, iar repară. [Am văzut că aici se duce pământul la vale]. Se duce şi acum văd că remediază treaba. Şi în partea alaltă e şi mai rău.[Şi prin pasaj cum ai reuşit să treci?] Păi aici zici că e peşte cu apă”. 

În urmă cu două săptămâni CNADNR trasmitea că specialiştii din cadrul DRDP Timişoara au preluat mostre din materialele folosite de constructor pe acest lot şi vor efectua analize amănunţite. 

Până la această dată, lucrările sunt realizate în conformitate cu proiectul de execuţie şi caietul de sarcini, existând un număr de 4 note de neconformitate, semnalate de către consultantul care asigură respectarea proiectului de execuţie pe acest contract. În funcţie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformităţi vor fi stinse sau nu”, transmitea conducerea CNADNR.

Am solicitat companiei de drumuri să prezinte rezultatele acestor analize, dar până acum nu am primit niciun răspuns. Lotul 2 al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva este construit de Salini Impregilo, acelaşi consorţiu care a ridicat şi bucata dintre Sibiu şi Orăştie. Lucrările au început  în urmă cu 2 ani, iar termenul de execuţie este luna mai 2016. Costul proiectului este 128 de milioane de euro pentru 28,6 kilometri de asfalt.

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Dan Șoșdean