Sari la conținut

Autostrăzile din Vest, pline de gropi


Primele gropi apar în calea şoferilor la doar doi kilometri de la intrarea în ţară.

„Ai intrat în România! Am văzut gropi, am văzut câini morţi pe autostradă... nu ne miră nimica e... [Ne consolăm cu ideea asta că aşa e la noi?] Nici măcar nu mă consolez. Nu-mi pasă! E România şi asta nu o să se schimbe!”, spune un șofer.

„Acest tronson de drum a fost deschis circulaţiei în decembrie 2014 şi recepţionat abia în iulie anul trecut. Acum, la şase luni de când a fost recepţionat iată că va trebui şi reparat pentru prima oară” - Dan Codre, corespondent Digi24 Arad.

Gropile au apărut între Nădlac şi Arad, în special pe sensul de intrare în ţară, în timp ce pe sensul de ieşire, şoseaua încă rezistă, poate şi pentru că a fost deschisă circulaţiei grele cu un decalaj de 7 luni faţă de cealaltă parte. Pe tronsonul A1 dintre Arad şi Timişoara sunt pe ambele sensuri.

„Majoritatea gropilor, cum este aceasta care depăşeşte în lungime un metru, au apărut pe calea unu de rulare, acolo unde merg camioanele, în locuri unde şoseaua deja a mai fost reparată” - Dan Codre, corespondent Digi24 Arad.

„Le-am remarcat şi sunt foarte mari şi cred că o se mai mărească dacă nu le astupă foarte curând. Şi nu este normal ca să apară aşa gropi la o autostradă nouă”, este de părere un alt șofer.

„[Ce spuneţi ca şi şofer profesionist că se strică din nou autostrada?] Pentru că nu este lucru de calitate, nu este făcută cu simţ de răspundere”, adaugă un altul.

„Acuma ce să facem? Mergem cu gropi să reparăm maşina la service, mai dăm şi acolo nişte bani!”, este convins un alt conducător auto.

Autorităţile, surprinse de situaţie, spun că au demarat o campanie de plombare a gropilor din asfalt.

Este inexplicabil şi pentru noi, dar pot apărea. Pot să fie nişte defecte structuraleDacă ele sunt izolate nu este grav, totul e să nu fie multe. Totul se face pe cheltuiala constructporului, constructor care încă de de ieri a fost anunţat de apariţia gropilor şi astăzi avem informaţii că intervin pentru eliminarea degradărilor şi efectuarea unor lucrări de reparaţii”, explică Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.

Autostrada Arad - Timişoara a fost plombată, în medie, de două ori pe an, din momentul deschiderii ei în 2011. Ultimele lucrări de reparaţie au avut loc în toamna anului trecut, atunci când mai multe porţiuni de asfalt pline de gropi au fost înlocuite complet de constructori.

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs