Sari la conținut
News Alert

Canicula a scăzut vânzările în piețe şi a dublat profitul supermarketurilor

În ultimele trei zile, temperatura înregistrată în Timişoara a trecut de 35 de grade Celsius, la umbră. În faţa valului de căldură, marfa din pieţe nu a avut nicio şansă. Fructele şi legumele au mucegăit pe tarabe, iar comercianţii şi-au numărat pierderile, în loc de clienţi: ”Slab de tot, ai vinde și nu ai la cine. Lumea nu este, nu e la piață nimeni”, ”Afectează și produsele și pe noi. Astea se strică, noi bolânzim la cap aici de la căldura asta”, ”Stăm două-trei zile cu aceeași marfă, nu se vinde. Ardeiul de la 3 lei 50 îl dăm cu un leu, 80 de bani, nu se scoatem nici drumul. Mesele le plătim zilnic”.

Vânzarea de legume și fructe a scăzut cu 10-15% și cele mai afectate, din ce am discutat cu vânzătorii din piețe, sunt roșiile. Sper să nu fie afectate și celelalte culturi, o să vină și capia, gogoșarul”, ne-a declarat Victor Ștefan, director al Piaței de Gros Timișoara.

Climatizate şi cu marfa perisabilă ţinută în vitrine frigorifice, supermarketurile au fost ca un magnet pentru timişoreni în aceste zile: - În perioada caniculară care sunt produsele pe care le cumpărați? ”De obicei răcoritoarele, în special apa minerală, pentru a ne putea hidrata și să ne ferim cât mai mult de căldură”, ”Fructele sunt proaspete, prețurile sunt bune și de-aia ne convine. Este și aproape de casă”, - Raportat la vremea de afară, la temperaturile înalte, găsiți aici un loc de refugiu? ”Refugiu da, pentru moment cât facem cumpărăturile, ne simțim bine, când ieșim afară, intrăm iarăși în cuptor”.

Au cumpărat de toate. De la alimente, până la băuturi răcoritoare şi îngheţată. Apa minerală s-a vândut în cantităţi record. Este firesc, explică medicii nutriționiști.

”Este firesc căci în timpul caniculei se pierde foarte multă apă și prin transpirație și atunci ei trebuie să o înlocuiască, iar cel mai bun lichid este apa, iar apa nu o găsesc în piețe”, afirmă Maria Varga, medic nutriţionist.

Vânzările la apă minerală şi înghetaţă au fost chiar şi cu 50% mai mari, spun patronii de magazine.

Reporter: Corina Sfia
Operator: Mihai Pop
Editor web: Călin Țenche