Sari la conținut
News Alert

DN76 prelungit de semafoare

Pe unul dintre sectoare, Șoimuș – Brad, se circulă foarte greu. În zonă există 8 semafoare! De asemena, pe două tronsoane ale șantierului nu se lucrează. Contractele au fost reziliate anul trecut. Şi ministrul Transporturilor este foarte nemulţumit de tot ce se întamplă acolo, după ce a vizitat DN76.

„Nu mai puţin de 8 semafoare pe o distanţă de 30 de kilometri! Asta îi aşteaptă pe şoferii care circulă pe dn76, între localităţile Şoimuş şi Brad. Totul din cauza lucrărilor de modernizare a şoselei care trenează din 2099 şi nu sunt finalizate nici acum” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Şoferii sunt extrem de nemulţumiţi, mai ales că timpul pierdut pe acest tronson al drumului naţional s-a dublat.

„Greu, greu. [Se prelungeşte mult călătoria?] Păi 30 de kilometri într-o oră, e foarte mult”, admite un șofer. 

„E greu cu atâtea semafoare? E greu. Ne-am şi obişnuit. Dacă aş face naveta ar fi infernal”, recunoaște o șoferiță. 

„Dezastru, dezastru. Nu avem ce să facem, stăm şi suportăm”, adaugă un alt participant la trafic.

Drumul naţional 76 leagă municipiul Deva din judeţul Hunedoara, de Oradea, judeţul Bihor. Potrivit contractului, lucrările ar fi trebuit finaizate în 2015, ceea ce ar fi făcut ca durata călătoriei să fie redusă cu aproximativ jumătate de oră. Dar, din şase loturi ale şantierului, se lucrează numai pe 4.  Întârzierile înregistrate de constructori îl nemulţumesc şi pe ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, care a mers personal în inspecţie pe DN76:

„Faceți ceea ce trebuie făcut. Nu sunt probleme cu plățile, așa că nu aveți niciun motiv să nu finalizați acest proiect la timp. Nu vreau nicio zi de întârziere peste termenul din luna noiembrie. Repet, ne alegem partenerii care demonstrează seriozitate. Vreau angajament clar. Vreau fapte”.

După şapte ani, stadiul celor patru tronsoane aflate în lucru este cuprins între 47 şi 70%.

„Avem un sector cu probleme, de la limita judeţului Arad cu Huneadoar, unde a fost reziliat contractual în luna septembrie. S-a îmbunătăţi net calitatea mixturii asfaltice şi a îmbrăcăminţii rutiere. Dar de abia în toama asta se va intra la lucru”, explică Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.

Modernizarea a 170 de kilometri cât are drumul national 76 costă aproape un milliard de lei. 85% din bani reprezintă fonduri europene, iar 15 procente provin de la bugetul de stat. 

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Dan Șoșdean