Drumurile sârbilor, mai bune ca ale noastre

Data publicării:
icon drumurile sarbilor 241014

Din localitatea Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin, până în comuna Moraviţa din Timiş sunt aproximativ 100 de kilometri. Drumul este însă un coşmar pentru şoferi pentru că asfaltul este plin de crăpături şi denivelări. Cărăşenii au găsit însă o altă variantă pentru a ajunge în judeţul Timiş sau în Timişoara.

Drumul naţional 57 nu a fost reabilitat complet niciodată. Potrivit Companiei Naţionale de Drumuri, între anii 1968 şi 2010 s-au făcut numai lucrări de întreţinere şi reparaţii. Adică s-a peticit. Plombele nu au însă viaţă prea lungă, aşa că astăzi drumul este plin de gropi. Nici nu este de mirare că şoferii evită să circule pe aici şi aleg să meargă prin Serbia decât pe drumul românesc.

Aşadar, şoferii din Moldova Nouă aleg să iasă din ţară pe la punctul de trecere a frontierei de la Naidăş, intră în Serbia, merg până la Vârșeț, de unde ajung din nou la frontiera cu România, de data aceasta intrând în ţară prin Moraviţa. Drumul prin Serbia este, într-adevăr, mai bun decât drumul românesc. Nu are gropi şi nici denivelări. Singurul inconvenient este că trebuie să treceţi graniţa de două ori.

Primarul din Moldova Nouă a cerut de nenumărate ori Guvernului și Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, care administrează drumul, să facă reparațiile necesare, dar nimic nu s-a întâmplat până acum.

"Cu părere de rău, trebuie să spun că majoritatea intrăm prin Serbia şi mergem Naidăş-Moraviţa prin Serbia. E drumul mai îngust dar mai bun. Nu sunt atâtea gropi, nu sunt denivelările, protejezi şi maşina, excluzi şi riscurile de accident. Reparaţii capitale sau, eu ştiu, reparaţii mai mari, de amploare... nu am auzit aşa ceva", declară Matei Lupu, primarul orașului Moldova Nouă.

În anul 2011 au fost întocmite două proiecte de reabilitare a drumului care leagă Moldova Nouă de Moravița. De atunci, documentele zac pe masa Guvernului și așteaptă finanțare. Valoarea necesară reabilitării acestui sector de drum este de aproximativ 170 de milioane de lei. Până când Guvernul va identifica sursele de finanțare, șoferii care călătoresc între județele Timiș și Caraș-Severin au două opțiuni: fie circulă pe drumul național românesc și își strică mașinile, fie trec granița și folosesc șoselele vecinilor sârbi.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Viorel Jiva
Editor Web: Răzvan Bulacu 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri