Sari la conținut

Elevii de clasa a VI-a, evaluaţi. Cei mai mulţi dintre elevi s-au simțit depășiți de subiecte

Timp de 40 de minute elevii claselor a VI-a au trecut de la întrebări despre plante și animale, la probleme de geometrie și, în final, la cerințe legate de volum sau densitate. La finalul testului, cei mai mulţi dintre elevi s-au simțit depășiți de subiecte: ”Nu a fost uşor, a fost greu. De ce? Au fost mai multe lucruri pe care noi nu le-am învățat și n-am știut și la Matematică a fost greu”, ”Mi s-au părut foarte grele, au fost unele chestii pe care nici măcar nu le-am învățat și ni le-au dat și chiar ne-au surprins. La Biologie a fost mai greu, ni s-au cerut explicăm cum sunt animalele în mediul lor”.

Unii elevi au fost sinceri și au recunoscut că nici nu au dat importanță evaluarii, mai ales că rezultatele nu vor fi trecute în catalog: ”A fost puțin cam greu, pentru că nu prea am învățat”.

Subiectele la Biologie, atât de criticate de elevi, sunt văzute însă cu alți ochi de dascălii lor de la clasă, care spun că dacă ar fi învățat, cerinţele ar fi fost floare la ureche pentru oricine. ”Sunt subiecte ușoare, abordabile, materia a fost parcursă și elevii nu ar trebui să aibă dificultăți”, spune Ofelia Oglavie, profesor Biologie în cadrul Liceului „J.L.Calderon" Timișoara.

În schimb, în cazul Fizicii, materie predată din clasa a VI-a, ar putea exista o explicație pentru lacunele elevilor. ”Nu am primit de la Minister limita de materie. Deci noi a trebuit să ne gândim, facem ultimul capitol sau nu îl facem, deci nu am știut până unde să pregătim elevii pentru acest examen”, afirmă Katalin Mihancea, profesor Fizică în cadrul aceluiași liceu.

Doar trei profesori se vor ocupa de corectarea testelor. ”Munca este oricum enormă, fiecare profesor va corecta partea care țin de disciplină și în rest raportul va fi unul comun pentru fiecare elev, conținând observații legate de fiecare disciplină în parte”, afirmă Dana Margău, profesor de Biologie în cadrul Liceului „J.L. Calderon" Timișoara.

”Acest lucru se face în vederea întocmirii unui plan de recuperare, care probabil va fi pus în aplicare de anul viitor, astfel încât copiii să își poată acoperi eventualele lipsuri”, precizează Livia Aldulescu, directorul unității.

La final, peste raport se pot uita și părinții. Se vor face şi ședințe în care se va discuta despre cât de pregătiţi sunt copiii lor. La evaluarea națională pentru clasa a VI-a au participat peste 5.200 elevi din județul Timiș, înscriși în 142 de unități școlare.

reporter: Raluca Popa
operator: Tiberiu Alasu
editor web: Călin Țenche