Sari la conținut

Fără bani din chirii, din cauza birocraţiei


Spaţiile din incinta Spitalului Judeţean, în care îşi desfăşurau activitatea trei societăţi comerciale, zac abandonate de trei luni, din momentul în care le-a expirat contractul de închiriere; iar în aceeaşi situaţie se află şi mai multe automate de cafea. Vorbim de o suprafaţă de 100 de metri pătraţi, pentru care s-ar încasa o sumă lunară de 20.000 lei. Angajaţii băncii, dar şi cei ai patiseriei din Spitalul Judeţean din Timişoara au părăsit sediile societăţilor şi nu se vor întoarce până în momentul în care unitatea sanitară nu va primi avizul de la Ministerul Sănătăţii. Nu doar bugetul spitalului are de suferit de pe urma închiderii societăţilor. Pacienţii şi aparţinătorii lor nu mai pot beneficia de unele servicii de care aveau nevoie.

Sumele obţinute din chirii erau folosite pentru a cumpăra dezinfectanţi sau pentru a repara diferite încăperi, dar şi aparate ieşite din garanţie. Însă banii mai aveau şi alte destinaţii, în funcţie de nevoile instituţiei.

"Avem posibilitatea de a reţine banii pentru reparaţii curente sau pentru mici investiţii în limitele legii, la rambursarea sumelor cheltuite de pacienţi cu medicamentele sau materialele sanitare şi în alte scopuri", declară Daniela Radu, directorul medical al Spitalului Judeţean din Timişoara.

De cealaltă parte, Ministerul Sănătăţii ne-a transmis că avizul este în curs de emitere. Nu va fi însă aprobată desfăşurarea activităţii tuturor societăţilor care funcţionau de peste 10 ani în incinta spitalului. Bugetul Spitalului Judeţean din Timişoara se măreşte anual cu aproape 300 de mii de lei, doar din închirierea spaţiilor disponibile.

Reporter: Maria Rohnean
Operator: Viorel Jiva
Editor Web: Răzvan Bulacu