Sari la conținut

Istorie în paragină

Clădirea gării din Brad, nu mai are nimic din farmecul de odinioară. Considerată unică în ţară prin arhitectura ei în stil vienez, ridicată în anul 1896, a ajuns acum o ruină.  La etajul 1 al clădirii locuiesc acum câteva familii ale foştilor angajaţi ai căilor ferate. Chiar şi ele sunt în pericol, odată ce clădirea este aproape deteriorată, iar structura ei de rezistenţă afectată. Starea în care a ajuns imobilul l-a determinat pe un tânăr de 25 de ani să încerce  să schimbe lucrurile. A trimis o petiţie adresată mai multor institituţii ale statului, și chiar șefului Guverunului, Victor Ponta.

"Eu, ca şi cetăţean vin în sprijinul autorităţilor care s-au implicat până la un punct. Am văzut că nu se ia nicio măsură. Neluptând pentru rămânerea în picioare a tuturor edificiilor, gara din brad fiind monument istoric, eu nu le mai las posibilitatea copiiilor mei să aleagă. Ei vor alege să plece, că aici va fi totul distrus", spune Florin Matei

La rândul lor, edilii din Brad au făcut în ultimul deceniu mai multe sesizări şi adrese trimise tuturor celor care s-ar putea implica sau care ar putea aloca bani pentru lucrările de renovare şi consolidare. Au primit doar promisiuni. Promisiuni neonorate.  

"Din nefericire, au fost doar simple promisiune făcute de cei în drept să reabiliteze această clădire, şi toate fără ecou până în acest moment. Pe timp ce trece starea gării este tot mai grav afectată, şi suntem extrem de îngrijoraţi în ceea ce priveşte siguranţa caălătorilor, dar mai ales pentru faptul că este un monument de arhitectură înscris în lista monumentelor istorice", spune Florin Cazacu primarul orașului Brad

Oamenii din oraş cred că, dacă lucrările de reabilitarea nu vor începe curând, clădirea se va prăbuşi.

  

Prin gara din Brad trec acum 6 trenuri în fiecare zi, garnituri care leagă oraşul de mai multe localităţi din judeţul Arad. Potrivit primarului din Brad, în cazul în care actualul proprietar, SNCFR, ar accepta să transfere gara în administrarea primăriei, atunci lucrările de reabilitare ar putea fi făcute cu fonduri europene destinate clădirilor istorice.