Sari la conținut

Magazinul unde clientul dă, nu cumpără

De la decorațiuni, obiecte electrocasnice, biciclete, computere vechi, și pâna la mobilier, haine sau cărți, orice își găsește locul în magazinul de doanații. Mirela Pușcaș este una dintre persoanele care dăruieşte adesea orice găsește nefolositor în casă, pentru a face un bine oamenilor sărmani.

„De când am descoperit magazinul vin foarte des, poate săptămânal. Am adus cărți, am adus o rochiță, o vază, o mască, o eșarfă. Nu mai am nevoie de ele și știu că banii ajung unde trebuie. Sunt convinsă că fiecare avem câte ceva acasă care nu mai ne este de folos”, spune Mirela Pușcaș – client care donează obiecte.

Majoritatea persoanelor care trec pragul magazinului aduc haine, însă uneori ajung aici și alte obiecte ce nu le mai sunt de folos donatorilor.

„Mai nou, am văzut că multă lume aduce articole de menaj. De obicei, aduc obiecte care nu sunt așa scumpe, dar s-a nimerit să aducă și obiecte de valoare. Am mai avut și un calculator, aparat foto”, povestește Isabel Mehler – vânzător.

Cel mai valoros obiect din magazinul de donații este o mașină de tipărit ce i-a aparținut unui profesor de limba română. A fost dăruită încă de la deschiderea magazinului și poate fi cumpărată pentru prețul de 750 de lei, iar banii vor ajunge către cantinele sociale. Prețul este stabilit de comun acord cu cel care donează obiecte, iar cei care vor să contribuie la o cauză nobilă, cumpără apoi produsele la mana a doua.

„M-am gândit să fac lucrul acesta. Chiar mi-am propus pentru anul acesta să fac ceva pentru oamenii care au nevoie”, spune o timișoreancă.

Ideea înființării unui magazin de donații îi aparține Iuliei Clep. A văzut o astfel de unitate în vizita făcută în America, în anul 2000. A deschis magazinul în luna iunie a anului trecut, iar din suma strânsă a reușit să acopere cheltuile cu întreţinerea spaţiului și să facă donații.

„S-au strâns aproape 22.000 de lei, adică aproape 5.000 euro, însă sunt cheltuielile de funcționare foarte mari. Noi avem închiriat acest spațiu cu o chirie nu mică. Practic, 19% din ceea ce am vândut, am reușit să susținem cauze umanitare”, susține Iulia Clep – inițiatorul proiectului.

Ceea ce înseamnă peste 4.000 de lei. Din aceşti bani, aproximativ 1.300 de lei au ajuns la Centrul Social de Urgență pentru Persoane fără Adăpost din Timişoara.

„Ne-a ajutat foarte mult pentru cursul nostru de bucătărie, îi învățăm pe beneficiarii noștri pe foștii oameni ai străzii să își gătească singuri. Am reușit să cumpărăm o targă, am avut nevoie de o targă pentru că știm că acești oameni sunt aduși de multe ori de salvare sau de Poliție și e nevoie să ajungă cât mai repede în cabinetul medical”, explică Rodica Cojan – directorul Centrului Social de Urgență pentru Persoane fără Adăpost.

Înainte de Crăciun, cu aproximativ 2.000 de lei, reprezentanţii magazinului de nonaţii le-au făcut o bucurie celor 31 de copii aflati în Centrul de Primire în Regim de Urgență. Alți 300 de lei au ajuns la familii sărace, iar 400 de lei au fost donați unei asociații ce luptă împotriva cancerului de sân.

Reporter: Raluca Popa

Operator: Dan Șoșdean