Sari la conținut

Marfar încărcat cu motorină, deraiat. Traficul feroviar este blocat între Vălişoara şi Valea Timişului

Trenul a deraiat în jurul orei 22:00. Zgomotul produs a fost atât de puternic, încât oamenii au simțit cum li se cutremură casele: ”Ca un cutremur. Așa am simțit. Am fost în casă. Și atunci am ieșit afară și am văzut ce s-a întâmplat”.

Circulația spre Orșova și Timișoara a fost blocată, iar în această dimineață echipajele de intervenție au început cercetările la fața locului. Între timp, localnicii au umplut zeci de canistre cu motorina scursă din cisterne: ”Le umple... Le umple... Au primit aprobare”.

Din cele 26 de vagoane, două au ieșit în decor și patru au deraiat. Trei dintre ele s-au fisurat, iar combustibilul a ajuns să afecteze şi culturile oamenilor.

”Toată suprafața, deci inclusiv cu grâu, este de 80 de ari. Dar suprafața de teren este aproximativ 40 de ari.Cantitatea de motorina care este scursă, este scursă în suprafața de teren și mai ales că este băgat și la ecologic”, spune Elisabeta Răduiescu, proprietarul unui teren.

”Ne inundă terenul agricol. Nu își mai revine 100 de ani terenul. Și unde duceți combustibilul? Îi dau foc”, spune alt localnic.

”Mediul se poate spune că este afectat, pentru că prin scurgerea motorinei normal ca ea afectează solul aferent”, preczează comisar Elena Furdi, de la Garda Națională de Mediu.

Potrivit unor surse din rândul anchetei, o posibilă cauză ar fi o problemă tehnică la vagonul 4, mai exact ferecarea osiei. Dacă se confirmă, va fi deschis un dosar penal.

”Circulația feroviară este întreruptă. Trenurile de călători sunt deviate pe alte rute sau călătorii sunt preluați de mijloace de transport și duși către stația Caransebeș de unde sunt îmbarcați în alte trenuri”, spune comisar șef Gheorghe Ceaușu de la Poliția Transporturi Feroviare.

Două macarale venite din Craiova și Deva vor ridica vagoanele și le vor repune pe șine. Echipajele speră să elibereze linia ferată până la ora 23:00.

Reporter: Angela Novăcescu
Operator: Dan Petcu
Editor web: Călin Țenche