Marketingul, soluția pentru recorduri la admitere. La unele specializări de la UVT au fost 7 sau 9 candidați pe un loc

Data publicării:
marketing uvt

Conștienți de pasiunea tinerilor pentru mediul virtual, Universitatea de Vest din Timișoara a ieșit din tipare când și-a chemat studenții la înscriere. Încă din iarna anului trecut, o echipă de opt tineri din cadrul instituției s-a gândit să tranforme chinul învățării într-o invitație de a-și da Check-in la admiterea în facultăți.

”Ideea centrală a fost să vorbim candidaților pe limba lor. Acum știm că în România Facebook-ul e la mare căutare, aproape toată lumea are un cont de Facebook. Check in-ul acesta a sunat bine, făceam glume pe baza lui și până la urmă dintr-o glumă a ieșit un slogan”, spune Eduard Jakabhazi, lector universitar la Facultatea de Arte și Design a UVT.

Campania de admitere s-a dovedit un succes. Anul acesta s-au înscris cu 650 de absolvenți mai mult decât în 2014. La unele specializări, reprezentanții instituției au fost nevoiți să ceară mărirea cifrei de școlarizare. Spre exemplu, în urma cererii mari pentru Informatică, s-a cerut suplimentarea locurilor bugetate pentru încă 100 de candidați.

”În topul specializărilor vânate de studenți se numără Informatica, unde concurența a fost de 9 candidați pe un loc bugetat. Concurență mare a fost și la Comunicare și Relații Publice unde s-au înscris șapte candidați pe un loc bugetat. Absolvenții au fost interesați și de Contabilitate și Informatică de gestiune. Aici s-au înscris patru candidați pe un loc bugetat”, spune Raluca Popa, reporter Digi24 Timișoara.

Universitatea a atras și fonduri europene pentru a-i sprijini pe studenții din anul I. Anul trecut, cu aproximativ 5 milioane de euro de la Uniunea Europeană, tinerii au fost consiliați în carieră, pentru a-și crește șansele de angajare după absolvire.

”Studenți consiliați au fost 1.000 generic și 160 specific. Consilierea specifică a constat într-un interviu 1 la 1. A durat opt ore, în care studenții au avut ocazia să se cunoscă să își dea seama care sunt punctele lor forte, ce trebuie îmbunătățit, ce se caută pe piața muncii și cum ar trebui să se plieze pe piața muncii”, precizează Oana Țebea, coordonator de evenimente, în proiect european „Studenții de azi, profesioniștii de mâine".

Și nu sunt singurele metode prin care Universitatea de Vest a atras tineri care doresc să devină studenți. Au fost vizați și absolvenții de liceu din alte orașe.

”Faptul că am avut centre de înscriere și de admitere în cele patru licee din Reșița, din Turnu Severin și Deva ne-au ajutat să aducem mai mulți studenți. Am deschis un nou centru la Vâlcea, în premieră pentru acest an”, ne-a declarat Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara.

Nu au fost uitați nici tinerii dornici să experimenteze metodele de predare din străinătate. Pentru ei, s-a lansat primul program educațional în limba germană cu dublă diplomă, în parteneriat cu o universitate din Karlsruhe, în Germania. Tinerii înscriși la acestă specializare vor avea posibilitate să studieze chiar și un an peste hotare, iar la absolvire să primească diplome din partea ambelor instituții.

Reporter: Raluca Popa
Operator: George Ștefăniță
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri