Sari la conținut

Oamenii din Caransebeş, nemulţumiţi de factura la apă

Deși compania care furnizează acest serviciu a oferit o  reducere de 13% la factură, oamenii din Caransebeș spun că bonificația abia se simte la buzunar, mai ales că apa murdară le strică mașinile de spălat și centralele termice. Pentru Ioan Socol factura de la apă este destul de mare, mai ales că abia a putut folosi acest serviciu luna trecută. Bărbatul locuiește în Caransebeș de 44 de ani, iar de ceva timp este și președinte de asociație de proprieari. Atât el, cât și ceilalți locatari din bloc sunt nemulțumiți de factura la apă. 

„Este frecție la un picior de lemn cu 13% reducere, cțnd noi nu folosim deloc apa ca apă de bucătărie și de prearare a mâncării, nici ca apă de băut nu se poate folosi. Populația este foarte supărată, foarte, foarte supărtă, spun că nu mai vrea să dea nici măcar un leu pe metru cub”, explică Ioan Socol, președinte de asociație.

În luna iunie, ploile torențiale i-au lăsat pe oameni fără apă potabilă 5 zile.  După nenumăratele plângeri venite din partea clienților, compania distribuitoare de apă s-a hotărât să-i factureze cu 13% mai puțin.  

Nu este suficient! Nu ai putut să faci baie, apa am cărat-o de la cișmele, efort care s-a făcut nu stiu ce. S-a distrus deci instalație, instalațe sanitară, s-a distrus și la centrală”, spune un localnic.

„A fost mizerabilă apa și nu ai putut să o folosești pentru fabricarea mâncării. Eu zic că ar trebui să fie undeva la 50%”, adaugă un alt locatar.

În Caransebeș, fiecare locuitor scoate din buzunar 7 lei și 56 de bani pentru un metro cub de apă, cu tot cu TVA. La un imobil în care sunt consumaţi 10 metri cubi, factura este de 75,6 lei, iar bonificaţia oferită de companie scade factura cu doar 9 lei şi 83 de bani. Conducerea firmei distribuitoare de apă spun că reducerea făcută este justă.

„S-a raportat la numărul de zile în care s-a constatat depășiri la numărul de zile din luna iunie și s-au aplicat prevederile articolului 7.2. din contractul de furnizare, care prevede că în aceste cazuri se poate acorda o reducere procentuală, în funcție de numărul de zile în care nu a putut fi asigurat furnizarea apei potabile”, susține Adriana Almăjan -Basarab, șef birou marketing firmă distribuitoare de apă.

Autoritățile locale cunosc nemulțumirea locuitorilor din Caransebeș și promit că vor face tot posibilul pentru a obține o reducere mai mare.

„Vom pune această problemă în ședința ordinară care se va ține la sfârșitul lunii, vom pune această problemă, dacă vom putea să cerem, la această instituție mărirea procentului de reducere a facturii de apă pe luna iunie”, precizează Lazăr Todorescu, consilier local.

Oamenii din Caransebeș vor depune plângere la Protecția Consumatorului și se gândesc chiar să dea în judecată frma distribuitoare de apă, dacă situația nu va fi rezlvată în cel mai scurt timp. 

Reporter: Mihaela Crețu

Operator: Dan Șoșdean