Sari la conținut

Pantofii românești calcă pe alte meridiane. La mare căutare este încălțămintea cu motive populare

”Tatăl meu conducea un atelier de încălțăminte, cooperativa de încălțăminte, pe vremuri, și de abia așteptam să termin școala și mă duceam în atelier și urmăream fiecare activitate”.

Așa începe povestea lui Dumitru Mihăică, unul dintre creatorii români ce a înțeles că un meșteșug vechi poate să aibă succes și în prezent. Așa că a continuat tradiția din familie și a dus-o mai departe, peste hotare. Primii pantofi i-a confecționat în garajul casei sale: ”Primii pantofi i-am făcut prin 2006, doar ca relaxare și pentru că nu găseam alți pantofi. Acum avem un atelier cu 5 meseriași și vindem peste tot în lume pantofi”.

Acum, creațiile sale se vând cu prețuri de la 250 de lei la peste 700 de lei perechea, iar cererea este tot mai mare: ”Vând tot mai mult, cererile sunt diversificate și din tot felul de locuri. Am avut de exemplu, pentru pantofii de tango, solicitări din Israel, din Hong-Kong, n-am onorat-o, dar a fost un interes al cuiva de acolo”.

La mare căutare sunt pantofi românești cu motive populare. ”În momentul acesta cel mai bine vindem acest pantof din batic maramureșan, o combinație cu piele de ponei. Și probabil e atractiv pentru că e un stileto cu motive tradiționale”, spune Dumitru Mihăică.

Calitatea produselor realizate în România a evoluat foarte mult în ultimii 15-20 de ani și tocmai de aceea industria confecționării de pantofi de lux este în floare. Exporturile totale ale sectorului au depășit, în 2014, 2 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 4% din cifra anuală a exporturilor României.

Reporter: Corina Sfia
Operator: George Ștefăniță
Editor web: Călin Țenche