Sari la conținut

Parapete distruse în accidente. Reparaţiile ar trebui făcute de CNADNR 

Acroşate, îndoite sau chiar distruse în întregime. Aşa arată în prezent în multe locuri parapetele de protecţie de pe autostrada Arad - Timişoara şi de pe Centura ocolitoare în regim de autostradă a Aradului. Poliţia autostrăzi spune că a sesizat compania de drumuri să rezolve problema, însă soluţia se lasă aşteptată.  ”Avem cel puţin vreo 15 locuri unde parapetul este deformat, este semnalizat cu baliză, dar asta nu este mulţumitor din punct de vedere al siguranţei circulaţiei”, ne precizează comisar Teodor Tudur, şef de birou la Poliţia Autostrada A1.

Pe această porţiune de drum situată la ieşirea de pe centura în regim de autostradă a Aradului în urmă cu aproximativ două luni un camion bulgăresc a distrus complet parapetele dintre cele două sensuri de mers. Nici până astăzi locul nu a fost adus la starea iniţială.

Direcţia regională de drumuri şi poduri Timişoara a anunţat că au fost comandate parapete noi, însă nu a înaintat o dată la care acestea vor fi montate pe autostradă. Lucrurile sunt întârziate şi din cauza firmelor de asigurare, se scuză autorităţile, care nu plătesc la timp despăgubirile în urma accidentelor.

Şi în vreme ce autorităţile pasează vina, şoferii sunt cei care au de suferit. Au plătit taxe pentru drum şi cred că ar fi corect să îl folosească în stare cât mai bună: - Nu-i frunstant pentru un şofer că plăteşte taxe şi nimeni nu repară? ”Păi cum să nu fie? Pe ce dăm banii?”, ”Da, foarte deranjant dar asta e situaţia!”, - Aţi remarcat în multe locuri între Timişoara şi Arad? ”Venind de la Vinga, în vreo trei locuri”, - Ce părere aveţi că nu-i înlocuiesc? ”Păi, ce părere să avem? Probabil mai aşteaptă să mai răstoarne unul, să omoare şi pe partea cealaltă pe careva”.

Deschisă traficului în decembrie 2011, autostrada Arad - Timişoara a fost recepţionată abia în vara lui 2013 şi se află în garanţie până în 2017. Reparaţiile care trebuie efectuate în urma accidentelor nu au însă nici o legătură cu constructorii şi cad în sarcina companiei care administrează şoseaua.

Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche