Sari la conținut
News Alert

Parcarea, misiune imposibilă

Aşa că nici cei care au abonamente nu le pot folosi. Deşi iniţial proiectul de închidere a centrului presupunea şi construirea de parcări în proximitate, acest plan a fost abandonat şi nu s-a mai realizat. Transformarea centrului instoric al Timişoarei în zonă pietonală se traduce în haos pentru şoferi. Zeci de minute se pierd în trafic pentru găsirea unui loc de parcare. Aşa că mulţi şoferi parchează pe unde apucă, chiar cu riscul de a primi amenzi.

„Este o bătaie de joc ce s-a făcut. Dacă s-au pus să facă modernizarea centrului, întâi să fi construit garaje subterane, supraterane în zonă, pentru că locuri au.Nu putem parca nici noi care locuim aici. Degeaba mi-au dat acest talon de parcare în zonă care se modernizează, dacă nu am unde parca”, spune o timișoreancă.

„Te plimbi vreo oră aşa. [De o oră vă plimbaţi pentru un loc?] Da. Ce nu se ştie?! Astea sunt pentru Curtea de Apel şi restul...e bine”, adaugă un alt șofer.

„[Cum e acum în centru de când s-a închis?] Mi-e frică să mă bag în centru”, admite un alt participant la trafic.

Am făcut şi noi un test. Am vrut să vedem în cât timp reuşim să gămin un loc de parcare îm zona centrală. După jumătate de oră încă nu reuşisem să staţionăm.  – AM FILMARE PUNEM PE RAPID

Modernizarea centrului istoric a însemnat dispariţia a 800 de locuri de parcare.  Astfel, sistemul municipal de parcare, TimPark, mai oferă acum celor 160.000 de maşini din oraş puţin peste 8.000 de locuri de staţionare.

„Aceasta este cea mai apropiată parcare de centrul istoric, aflată în imediata proximitate a acestuia. Aici însă şoferii nu pot folosi abonamnetele TimPark. Tarifarea se face la interval de o oră şi costă aproximativ un euro” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Când s-a decis reabilitarea centrului istoric şi transformarea celor zece străzi în alei pietonale, administraţia de atunci a luat în calcul şi construirea parcărilor. Planul nu a fost însă dus la bun sfârşit.

„În acelaşi timp cu închiderea centrului istoric în plan era să se realizeze 4 parcări în zone conexe centrului istoric. Una s-a realizat, lângă Finanţe. Celelalte trei ulterior nu s-au mai făcut”, precizează Flavius Boncea, consilier local Timişoara.

În 2015 primăria Timişoara, prin TimPark, a amenajat 65 de locuri de parcare. Nu în zona centrală. Iar veştile pentru anul acesta nu sunt deloc bune.

„Avem un proiect de anul trecut cu autorizaţie de contruire a aproximativ 600 de locuri. Anul acesta atacăm în zona de locuinţe, în Steaua. [Deci câte locuri noi vom avea anul acesta?] În prima fază, vom realiza circa 150 de locuri, urmând ca în a doua parte a anului să vedem unde vom ataca”, explică Ionel Ursu, directorul TimPark.

Primarul oraşului promite, încă de acum doi ani, că va amenaja o parcare supraterană cu cel puţin 700 de locuri în imediata apropiere a centrului.  Din păcate terenul vânat nu aparţine municipalităţii ci Universităţii de Vest. Cele două instituţii nu reuşesc săajungă la un schimb echitabil de terenuri.

„Sunt nemulţumit de faptul că negocierea cu Universitatea de Vest, pentru schimbul de proprietăţi în vederea aducerii în patrimoniului municipalităţii a zonei de la intersecţia Popa Şapcă – Oituz, nu avansează. Tot discutăm de doi ani şi nu se finalizează”, completează Nicolae Robu, edilul-șef al Timișoarei.

„Noi am obţinut acest teren de la mInister, prin Hotărâre de Guvern. Nu putem înstrăina decât cu  aprobarea Ministerului şi din nou cu o Hotărâre de Guvern. De aceea cred că va mai dura această formularistică până se va implementa acest schimb. [Credeţi că anul acesta se va rezolva problema?] Da, eu cred că anul acesta se rezolvă”, este de părere Marilen Pirtea, rectorul UVT.

În Timişoara mai există şi parcări private însă o oră costă patru lei. 

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Andrei Marina