Sari la conținut
News Alert

Pasarelă modernă, dar nefolosită


Constructorii au spus în decembrie că structura care a costat în jur de 5 milioane de euro va fi dată în folosinţă cel mai probabil până la sfârşitul anului trecut însă acest lucru nu s-a întâmplat iar în prezent ca să ajungă la trenuri pasagerii trebuie să facă slalom prin gară şi să traverseze liniile pe podeţe de lemn improvizate.

„Trec pe podeţul ăla pe acolo... atunci până în capătul peronului acolo şi atunci să traversăm iară...”, explică un arădean.

Din întâi martie 2014 niciun tren nu a mai oprit la linia 1 peron a gării din Arad. Atunci a început construcţia noii pasarele şi tot atunci au fost instalate aceste podeţe improvizate care şi în prezent constituie singura cale de acces spre liniile din gară” - Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.

Fără pasarela care traversează liniile, pasagerii trebuie să meargă sute de metri ca să ajungă la trenuri.

„Circulăm pe unde putem, cum putem. [E greu să ajugeţi la liniile din spate?] Da. Până la linia a cincea, a şasea... Dacă mai ai şi bagaj să-l tragem după noi, ce să facem?”, spune același călător.

„Se ajunge puţin mai greu dar asta e! Dacă aşa au calificat dânşii... Sper că să le dea drumul cât de curând”, adaugă un alt arădean.

„[Ţi se pare în ordine faptul că s-a investit atât de mult şi în continuare nu beneficiază călătorii de confort?] Chiar nu mai zic nimic pentru că e chiar bătaie de joc. Asta e România!”, susține un alt arădean.

La solicitarea Digi24 Timișoara, CFR SA a emis un comunicat în care explică de ce pasarela din Gara Arad nu poate fi deschisă.

„Lucrările la pasarela pietonală din stația CF Arad sunt finalizate în proporţie de 99,5%. La ora actuală, se lucrează la montarea noilor posturi de racordare electrică, lucrări programate să se finalizeze în prima decadă a lunii aprilie. De asemenea, menţionăm faptul că a fost revizuită şi documentaţia de siguranţă la incendiu, conform noilor cerinţe ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, şi a fost depusă în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare”.

Pe de altă parte,  ISU Arad susține că deocamdată CFR SA nu a depus niciun fel de documentaţie în vederea avizării lucrării.

„Din punct de vedere constructiv, lucrarea respectă normele dar cei de la CFR nu au depus încă documentele pentru autorizaţia pentru securitate la incendiu”, explică căpitan George Pleşca, purtătorul de cuvânt al ISU Arad.

Ultimul termen înaintat de CFR pentru finalizarea lucărilor în Gara Arad este mai – iunie 2016. Odată despusă documentaţia ISU Arad va avea termen maxim de 30 de zile ca să se pronunțe asupra acordării avizelor. Iniţial lucrările de modernizare a gării din Arad ar fi trebuit să fie finalizte în iunie 2014 însă  apoi termenul a fost prelungit pentru 20 decembrie 2015.

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs