Sari la conținut

Pasul de la teorie la practică

Primii care au luat parte la acest program au fost copiii din două clase pregătitoare de la două şcoli din Arad. Ei au plantat bulbi de lalele şi au învăţat astfel care este diferenţa între plante perene şi plante anuale.

„Programul acesta se adresează, noi am început astăzi cu clasa pregătitoare, de la clasele pregătitoare şi mă rog ciclul primar urmând ca ei să parcurgă etape până la terminarea liceului”, spune Mihaela Buzatu – organizator.

„[Ce aţi făcut voi astăzi aici?] Am plantat flori. [Ţi-a plăcut?] Da. [Ştii ce flori aţi pus?] Lalele. [Şi când o să se facă lalele?] La primăvară", spune un copil.

„Mi-a plăcut să vin în parc aşa la aer liber, nu la oraş cu să... mirosim tobele de eşapament de la maşini...”, povestește un altul.

„[Cât de important e pentru copii să facă activităţi în natură, să facă şi altceva decât ceea ce e la clasă?] Eu spun că e foarte important din moment ce prin aceasta poate să să înveţe mult mai multe lucruri practice decât ceea ce aş putea face în cadrul şcolii", adaugă și  Vince Nemeth Juliana – învăţătoare.

„Vrem să dăm un exemplu să ne urmeze şi alte şcoli şi din alte oraşe, să găsim locuri unde putem planta, unde putem să înfrumuseţăm şi să colorăm lumea din jurul nostru”, explică și Otilia Mihaly – învăţătoare.

În următorii cinci ani, în fiecare vineri în când vremea o va permite, copiii vor reveni în acest spaţiu şi vor participa la noi acţiuni ce le dau ocazia să aplice teorica învăţată la şcoală. Lecţiile în grădină sunt gratuite şi sunt suţinute de fundaţia care deţine parcul în care sunt organizate. Florile şi celelalte materiale folosite în cadrul acţunilor provin din sponsorizări.

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs