Sari la conținut

Pista de biciclete care leagă Timișoara de Serbia, deteriorată înainte de inaugurare

Fisurile au apărut săptămâna trecută, iar tronsonul afectat are o lungime de aproximativ 1.200 de metri. Constructorul susţine că se aşteapta la acest lucru, însă nu a avut de ales, deoarece accesul utilajelor folosite la lucrări nu se putea face altfel în zonă.

Din cauza circulaţiei noastre cu utilajele, la execuţia acostamentelor, şi din cauza faptului că bascula a circulat exact pe marginea asfaltului. Având în vedere că a plouat şi plouă de câteva zile bune, acostamentul s-a înmuiat şi s-a lăsat exact cât s-a fisurat asfaltul”, precizează Ioan Griguţă, reprezentantul firmei constructoare.

Iar problemele apărute la pistă nu au trecut neobservate. Pasionaţii plimbărilor pe două roţi, dar şi cei care fac mişcare pe dig, sunt dezamăgiţi că asfaltul s-a surpat înainte ca pista să fie inaugurată. În plus, cred că noua construcţie ar trebui protejată şi de cei care sunt tentaţi să circule cu maşinile pe acolo. ”Important este să vedem cât o respectă oamenii, că până la urmă suntem oameni... am văzut tot felul de maşini parcate pe diguri, în mod normal este făcută pentru alergat, pentru biciclete, pentru plimbare pentru familia”, spune Cătălin Ilie, biciclist.

Nemulţumirile bicicliştilor au umplut si site-urile de socializare: „Eu apreciez ca 25-40% din pistă este compromisă. Pista trebuie refăcută pe bucăţile compromise" - Călin Ene. „Deja e spartă?", spune Adrian Boldan. „Mă îngrozesc de cum arată şi încă nu este dată oficial în funcţiune", adaugă Valentina Sarosi.

Beneficiarul proiectului, adică Administraţia Bazinală de Apă Banat, a anunţat deja constructorul că trebuie să respecte contractul, altfel acesta nu pierde doar garanţia, ci toată finanţarea. ”Contractul nostru prevede ca şi pentru o zi întârziere, penalizări 100%. Din păcate pentru el, asta înseamnă că dacă nu se grăbeşte şi nu termină lucrarea, inclusiv reparaţiile, va avea o pagubă destul de mare şi nu cred că-şi permite”, ne-a declarat Mihaela Madar, manager de proiect, ABAB Banat.

Proiectul cu finanţare europeană este realizat în colaborare cu Serbia, iar lucrările au început în luna mai a acestui an. Termenul de finalizare este 15 decembrie 2014.

Reporter: Maria Rohnean
Operator: Mihai Pop
Editor web: Călin Țenche