Sari la conținut

Probleme pe autostrăzile din vest

Aşa se face că din cei peste 27 de kilometri de autostradă, 10 kilometri stau nefolosiţi din 2013. Iar pe autostrada A6, ridicată în cadrul aceluiaşi proiect, constructorul încă munceşte la stabilizarea taluzului care s-a prăbuşit la începului aceastui an. CNADNR ridică din umeri şi spune că lucrarea este în garanţie până în 2017.

În anul 2013 şoferii se bucurau că în vestul ţării se deschide un lot din autostrada A1, între Şanoviţa şi Traian Vuia. Dar, deşi pe hârtie lucrurile stăteau bine, în realitate 10 kilometri din şoseua rapidă nu puteau fi utilizaţi pentru că în locul de unde a început turnarea asfaltului nu s-a construit şi urcarea, respectiv coborârea de pe autostradă.

„Contractul nostru aşa a fost prevăzut. La fel, contractul constructorului a fost prevăzut de la km 0 începe lotul 1 până la kilometrul 27. [Dar fără descărcare la Şanoviţa?] Aşa a fost prevăzut în contract. Discutaţi cu beneficiarul”, a explicat ing. Doina Moşneagu, consultantul execuţiei proiectului.

S-a ajuns în acestă situaţie pentru că lotul de legătură, cel cuprins între Remetea Mare şi Şanoviţa, nu s-a construit în acelaşi timp, ci şantierul a demarat după 2 ani. O altă problemă apărută pe lotul 1 al tronsonului Lugoj – Deva a fost prăbuşirea taluzului de pe marginea şoselei rapide.

„La începutul acestui an taluzul de pe autostrada A6 s-a prăbuşit pe o suprafaţă de câteva sute de metri şi de o parte şi de cealaltă parte a şoselei. Iar de atunci constructrul se chinuie să remedieze situaţia. Potrivit acestuia, de vină este solul extrem de argilos din zonă. Lucru care ar fi trebuit evidenţiat în studiu de fezabilitate” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Inginerii consultanţi angajaţi să vegheze asupra execuţiei acestei bucăţi de autostradă spun că lucrarea este în garanţie până 2017 şi nu au cum să intervină.

„Întradevăr, există defecţiuni şi vor exista pe toate loturile de autostrăzi, mici sau mari. Există şi tasări care sunt tratate la rampele podurilor şi acolo constructorul intervine. Şi la taluzuri au intervenit şi au refăcut taluzele. Ele sunt remediate în perioada de garanţie”, admite ing. Lucian Suciu, consultantul execuţiei proiectului

Lotul 1 al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva a fost dat în folosinţă în 2013. Pentru cei 27 de kilometri, plus 11 din autostrada A6,  s-au plătit peste 150 de milioane de euro.
 
Reporter: Caterina Ledrer
 
Operator: Dan Șoșdean