Sari la conținut

Proiect european, realizare românească


Fără modificări, care acum vor fi suportate din bugetele locale, pasajul nu poate fi deschis pentru că orice camion care ar trece pe acolo ar bloca circulaţia. Proiectul de mondernizare a primilor 41 de kilometri de cale ferată ai Coridorului IV Pan European de pe teritoriul României viza, alături de înlocuirea şinelor, şi reabilitarea gărilor de pe traseu. Pasajul de la Curtici trebuia să fie gata încă din vara anului trecut, însă, nici acum, când lucrările sunt finalizate, nu poate fi folosit pentru că nu s-a gândit nimeni cum să-l lege de drumurile din jur.

Ca să treacă de acest loc, şoferii de TIR ar trebui să abordeze virajul foarte larg, caz în care vor bloca banda de pe sensul opus. Sau dacă aleg să treacă de acest viraj abordându-l mult mai strâns din nou blochează, însă de data aceasta banda de pe sensul opus de pe pasaj” - Dan Codre, corespondent Digi24 Arad.

Afectaţi de problema pasajului, care ar trebui în curând să fie noua şi singura intrare în Curtici, sunt şi agricultorii, care spun că nu vor putea să îşi lucreze terenurile de dincolo de calea ferată.

„N-am cum să urc pe cele două capete, să urc şi să cobor cu 18 lungime şi la fel sunt şi tractoarele cu plugul sau alte utilaje, n-ai cum să urci şi să cobori acolo pentru că vrând-nevrând nu se poate! Nu este locul şi spaţiul suficient”, spune Dimitrie Muscă – directorul Combinatului Agroindustrial Curtici.

„Capacitatea este mică între ăsta... şi dacă trece Muscă cu tractoarele blochează tot! Din cauza aceea nu e valabil!”, spune un șofer.

„Trebuie să le ia din grădini la oameni, aşa am auzit”, explică un localnic.

„E o investiţie mare şi ar fi păcat să se cheltuiască bani europeni, mă gândesc că îs europeni, fără să se deie în funcţie atâta timp”, adaugă un altul.

 Problema va putea fi rezolvată parţial, însă, pe cheltuiala autorităţilor locale.

„Vor fi necesare să facem unele lucrări pentru a direcţiona circulaţia mai lejer, mai perpendicular pe pasarelă, ca să spun aşa”, precizează Nicolae Aniţei , primarul din Curtici.

Pe de altă parte, Consiliul Judeţean Arad aşteaptă încă o rezolvarea din partea constructorilor.

„Consiliul Judeţean Arad a acordat la cererea executorului în luna septembrie aviz pentru executarea lucrărilor care vor face legătura între pasaj şi Drumul Judeţean 792C”, declară Andreea Oţoiu – purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Arad.

Contractată iniţial la o valoare de 250 de milioane de euro, din care 85% urmau să fie asiguraţi din fonduri UE, modernizarea Coridorului IV nu a decurs conform planului. Termenul iniţial  era luna iunie 2014. Finalizarea proiectului a fost amânată, însă pentru ultima zi a acestui an. În plus, şi costurile au crescut cu aproximativ 50 de milioane de euro. 

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs