Sari la conținut
News Alert

Singura pistă transfrontalieră din România, mereu în reparaţii 

La inaugurare, constructorul a dat vina pe bugetul prea mic alocat acestui proiect. După șase luni, e de vină... solul pe care a fost turnată pista, spune același constructor.

„Pista de biciclete care leagă Timișoara se Serbia este plină de crăpături, iar unele au chiar și 30 de centimetri adâncime” - Angela Novăcescu, reporter Digi24 Timișoara. 

Nu este prima dată când traseul e plin de fisuri. În luna martie a acestui an, singura pistă transfrontalieră din România a fost inaugurată... cu petice. După șase luni, problemele au reapărut, iar cei mai nemulțumiți sunt bicicliștii.

„Unde-s banii? Trebuia să fie ca lumea... Trebuia băgat terasament ca lumea în ea. Trebuia să fie cum trebuie, uite e crăpată deja dacă o filmezi se vede”, este de părere un biciclist. 

„Păcat că nu s-a lucrat cum trebuie  sau nu știu din ce cauză...”, spune un alt biciclist.

Constructorul dă vina pe straturile argiloase pe care a fost construită pista.

„Fisurile erau firești să apară după ce am făcut noi acolo. Pe diguri de argilă sau orice teren argilos e firesc să apară când e secetă foarte mare. O să trimit echipă să le închidă.. . așa, dar fenomenul se mai poate repeta în viitor”, explică Gheorghe Griguța, constructor.

Asta, după ce în urmă cu șase luni, declara că lucrarea se degradează pentru că în realizarea pistei s-au investit prea puțini bani.

„Această lucrare s-a făcut cu jumătate din preţul ei corect. Dacă mai găsiţi una, o lucrare pe banii ăştia, în România sau în toată lumea, eu mai fac una pe banii mei”, spunea atunci Gheorghe Griguța.

Reparațiile vor fi făcute din banii constructorului, pentru că lucrearea este în garanție. Administratorii traseului își vor lua însă, măsuri de siguranță pe viitor.

Sincron Mihaela Madar manager proiect

„Ca o măsură de precauție pentru anul viitor ne gândim la o expertizare a lucrării să vedem dacă totul este în regulă pentru că într-adevăr peste doi ani noi vom fi răspunzători de problemele ce pot apărea”, explică Mihaela Madar, managerul proiectului.

Pista de cicloturism de pe malul Begăi este singura din ţară care ajunge până la graniţă. Ea urmează să fie continuată şi pe teritoriul Serbiei, pe 41 kilometri, până în Zrenjanin. Investiția părții române este de 2 milioane de euro.

Reporter: Angela Novăcescu

Operator: Dan Petcu