Sari la conținut

Soluţii absurde pentru pistele de biciclete. Asfaltul bun de pe o stradă, înlocuit cu altul pentru cei pe două roți  

Strada Pădurii din municipiul Arad nu are în prezent, oficial, nici un metru de pistă pentru biciclete. Acest lucru se va schimba în curând, pentru că planul Primăriei este să construiască aici două piste. Ambele însă pe şosea.

”În configuraţia actuală, cu câte o pistă de fiecare parte a şoselei, pentru maşini mai rămâne un spaţiu de doar trei metri undeva pe mijloc. Toate aceste probleme puteau fi evitate însă foarte uşor dacă pista sau pistele de biciclete erau mutate dincolo de acest parapet, unde există spaţiu suficient”, afirmă Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.

Deşi a avut la dispoziție, până acum, trei studii de fezabilitate pentru piste de biciclete, până la începerea lucrărilor, Primăria Arad, beneficiarul lucrării, lasă problema în seama constructorilor.

”E o decizie a specialiştilor şi aceste cazuri punctuale vor fi tratate în momentul în care se va finaliza întreg proiectul, dacă vor exista anumite conflicte în zonele de trafic”, afirmă Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad.

La fel de vag este răspunsul şi la întrebarea de ce a fost nevoie înlocuirea asfaltului din şosea cu un alt asfalt ce va face parte din noua pistă de biciclete. Mai mult, dacă ne luăm după locuitorii din cartier, explicaţia primarului n-are nici o noimă:

”Nu există nici o justificare, nu găsesc nici o logică. Să distrugi o şosea care a fost bună... nu ştiu unde o să ne parcăm maşinile! Sus pe bloc le urcăm!”,
”Părerea mea - nu trebuia desfăcut asfaltul, fiindcă ăsta a fost de abia pus, foarte bun! Aici. Chiar a fost bun. Trebuia numai să traseze linii sau să coloreze”,
”Îs foarte nemulţumit de pista asta şi mulţi biciclişti. Eu vin în fiecare dimineaţă la lucru şi am probleme cu ea. Nu ştiu ce o să fie. Cine o făcut, de ce o făcut asta, nu pot să îmi dau seama”.

Edilul-șef are explicații pentru ceea ce se întâmplă în zonă. ”În momentul în care s-a proiectat această pistă de biciclete, calitatea asfaltului nu era bună, scurgerile în zona respectivă nu erau realizate, existau denivelări, şi lucrul acesta se poate constata”, spune Gheorghe Falcă.

În total, până la sfârşitul anului, în Arad vor fi construiţi peste 122 de kilomeri de piste de biciclete. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 6 milioane de euro, bani nerabursabili, obţinuţi din fonduri europene.

Record nedorit la Timişoara. Pistă de biciclete cu lăţime de 35 de cm

Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche