Drum municipal la preț de autostradă

Data publicării:
drum municipal
Construirea unui drum municipal costă aproape cât un kilometru de autostradă. Primăria Timişoara este dispusă să plătească 4,1 milioane de euro pentru un drum de doar 1,5 kilometri între oraşul de pe Bega şi Moşniţa Nouă. Investiţia ar fi utilă, însă costurile sunt prea mari, spun şoferii. De partea cealaltă, autorităţile spun că valoarea lucrării cuprinde şi amenajarea de trotuare şi piste de biciclete. Dar, la fel de bine ştim că şi costul unui kilometru de autostradă cuprinde şi utilităţile aferente.

„Drumul de 4,1 milioane de euro va traversa acest câmp şi va ajunge la Timişoara. Șoseaua va avea doar două benzi, câte una pentru fiecare sens de mers, trotuare şi piste de biciclete” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

„Construirea unui kilometru din lotul 2 al autostrăzii Lugoj Deva costă 4,5 milioane de euro. Şoferii beneficiază de două benzi de circulaţie pe sens plus banda de urgenţă, dar şi de spaţii de servicii” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

În cazul ambelor tipuri de drum, în cost sunt incluse şi reţelele de utilităţi şi electricitate. Exact acesta este motivul invocat de autorităţile din Timişoara pentru costul ridicat al drumului pe care vor să îl construiască.

„Cuprinde partea carosabilă, trotuare şi pistă de biciclete, dar cuprinde şi conducte de alimentare cu apă, de canalizare, conducte de apă pluvială şi sistemul de iluminat public cu 110 stâlpi”, spune Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei.

Şoferii nu contestă necesitatea investiției, pentru că în prezent există o singură rută între Moşniţa Nouă şi Timişoara, tranzitată zilnic de mii de maşini, ci costul acesteia.

„Aşa ar trebui pentru că sunt foarte multe vehicule şi trebuie să fie mai larg şi drumul.”

„La ce trafic e, ar fi bun. Însă costă 4,1 milioane de euro pentru 1,5 km? Nu ştiu ce reprezintă sumele, dar în primă fază mi se par mari.”

Autorităţile timişorene speră ca în urma licitaţiei, preţul estimat de proiectanţi să scadă cu aproximativ 30%. Lucrările ar putea începe în vară dacă procedurile de atribuire a contractului nu sunt îngreunate de contestaţii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri