Întâlnire cu potențialii furnizori, la Airbus

Data publicării:
AIRBUS

Conducerea Airbus România s-a întâlnit cu potenţialii furnizori de servicii şi componente necesare pentru fabricarea elicopterelor în punctul de lucru proaspăt deschis la Ghimbav. Peste 70 de companii au fost prezente la întâlnire. Au făcut un tur al noii hale şi li s-a prezentat modelul de elicopter H215 Super Puma, care urmează să fie asamblat aici. La întâlnire au participat şI reprezentanţi din Camerele de Comerț Româno-Franceză și Româno-Germană.

Mai bine de 100 de persoane, reprezentanţi ai companiilor potenţial-furnizoare sau care au deja contracte încheiate cu Airbus Helicopters Industries, au primit oferta de a face parte dintr-un cluster local de furnizori pentru fabrica de la Ghimbav.

"Noi lucrăm deja pentru Super Puma, dar nu pentru acest model, ci pentru 225.  Produsele noastre sunt...realizarea de proceduri de mentenanţă şi, în contextul actual al Airbus Helicopters Industries România, dorim să ne implantăm la Braşov şi să deschidem un centru de inginerie aici", Marius Berceanu - director companie furnizoare.

Şefii Airbus se bazează pe experienţa în aeronautică a specialiştilor de la Braşov şi pe dorinţa de a creşte a companiilor care pot deveni furnizori aici. Tocmai de aceea, Ghimbavul se vrea un punct-cheie în această zonă a Europei.

"Aceasta este o piatră de temelie în construirea strategiei noastre de a dezvolta Airbus Helicopters România. Vrem să livrăm în întreaga lume elicoptere produse în România şi de-abia aşteptăm primul contract semnificativ în acest sens.  Deja avem furnizori buni în România, din domeniul aeronauticii, pentru că avem o istorie împreună în domeniu, dar vrem ca în baza acestor legături şi experienţe, să dezvoltăm legături cu noi furnizori, care să ne ajute să fim mai competitivi", Serge Durand - directorul general Airbus Helicopters România.

"Acesta este elementul-cheie, avem nevoie să fim competitivi pe această piaţă, competitivitatea asigură vânzarea elicopterelor noastre şi pentru asta avem nevoie de furnizori pe măsură, care să ne ajute şi să ne urmeze în această aventură",  Franck Micholet - vicepreşedintele departamentului de management al aprovizionării şi achiziţiilor.

În acest scop, principala strategie dezvoltată de Airbus Helicopters România, pe lângă educarea forţei de muncă, este şi pregătirea furnizorilor pentru solicitările companiei. Intermediatul, în acest scop, cade în sarcina Camerelor de Comerţ şi Industrie Română-Franceză şi Româno-Germană.

"Întâlnirea de astăzi (n.r. 20.10.206) este ilustrarea perfectă a tendinţei pe care o are România astăzi, de a trece de la modelul low-cost la modelul cu valoare adăugată. Investiţia Airbus în Braşov s-a făcut pentru că aici există competenţe, există resurse umane competitive, bine calificate. Există ceea ce înseamnă furnizori generali, pe componente sau pe aspecte nestrategice şi există furnizori foarte specializaţi, pe ceea ce înseamnă fie mecanică, fie avionică, diferite aspecte foarte foarte tehnice",Adriana Record - director executiv Camera de Comerţ Româno-Franceză

"Camera de Comerţ Româno-Germană are 600 de membri şi sunt foarte mulţi care lucrează în industrie, sunt companii, româneşti şi germane, care sunt deja învăţate cu standarde ridicate şi cu siguranţă la Airbus sunt standarde relaitv greu de îndeplinit", Dragoş Anastasiu - preşedintele Camerei de Comerţ Româno-Germană.

Astfel, furnizorii români vor fi ajutaţi să crească în competențe, scopul final fiind de a repune România pe harta aeronauticii mondiale. Fabrică inaugurată la Ghimbav, în urmă cu o lună, în prezenţa primului ministru Dacian Cioloş şi a preşedintelui Franţei, Francois Hollande este cea mai nouă investiție Airbus în ţara noastră, de 55 de milioane de euro.

Reporter: Sorina Secelean
Imagine: Mihai Stan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri