Sari la conținut

Parada maşinilor de epocă

Eleganța de acum un secol a fost readusă la viață în mai multe orașe din țară, unde colecţionarii de maşini de epocă şi-au scos în lume bijuteriile pe patru roţi. De la cele din perioada interbelică, în care s-au plimbat prinți, prințese și magnații petrolului, până la cele folosite de nomenclatura comunistă. Cu toate au putut fi admirate pe străzile Timişoarei sau Aradului.

Acordurile Zarazei au răsunat în centrul Timișoarei aproape la fel ca în perioada interbelică, când domni în frac și doamne elegante se plimbau prin zonă cu mașini de lux. 40 de autovehicule de colecție au fost expuse în Piaţa Victoriei.

"Povestea cea mai interesantă este a acelui Mercedes interbelic care e supraviețuitor de război. Când a restaurat mașina, proprietarul a găsit găuri de gloanțe în ușa laterală. Întreținerea unei mașini necesită multă, multă răbdare și mult timp", povesteşte Vlad Capotescu, organizator.

Acest model DKW, spre exemplu, din 1938, este o piesă la care râvnește orice colecţionar de automobile istorice. Erau maşinile foloste de lumea bună.

"Mașina asta, deci primul proprietar a fost un căpitan din Germania care era cu armată înainte de război aici în România. Înainte mașinile nu aveau în față așa lămpi sau nu știu ce deci uitați tu semnalizezi și iasă brațul și semnalizează", arată Jarko Matici, unul dintre colecționarii prezenţi la Timişoara.

De la celebrele Dacii din perioada comunistă, până la limuzinele americane, bătrânele automobile au fost admirate de sute de oameni.

"Eu, de exemplu, nu am decât Dacia, nu am altceva, nu prea am circulate u cu mașini din astea. Astea nu știu din ce epocă sunt. Cum vezi în filmele vechi de acolo sunt nu, 1800, 1900."

"Super frumoase sunt, îmi plac mult de tot."

Pentru o bijuterie pe patru roţi, unii colecționari plătesc chiar și 30 de mii de euro.