Sari la conținut

Pod pe cale să se prăbușească

Un pod de pe varianta veche de ocolire a Braşovului stă să se prăbuşească. Pe o lungime de mai bine de 20 de metri, trotuarul a căzut în gol iar autorităţile au instituit şi o restricţie de circulaţie pentru maşinile cu greutate mai mare de 3,5 tone. Aceasta nu este singura problemă a podului. Construcţia se clatină la trecerea utilajelor mari iar asfaltul este foarte deteriorat.

De câţiva ani podul din zona fostei centrale termice a oraşului este şubred şi nu mai prezintă siguranţă pentru participanţii la trafic. Mai mult, o prăbuşire a acestuia ar putea afecta grav şi circulaţia feroviară, pentru că sub el trec linii de cale ferată.

"Într-adevăr, este foarte deteriorat. V-a fost teamă pentru siguranţa dumneavoastră? Da, bineînţeles, în orice moment s-ar putea întâmpla un accident, şofer

"Păi dacă nu l-au mai verificat, nu l-au mai controlat de mult...E şubred de mult podul ăsta? Da", şofer.

"Ultima lucrare la pod a fost turnarea unui strat de asfalt, care nu a rezolvat însă şi problema siguranţei. Structura de rezistenţă a construcţiei este vizibil afectate de trecerea anilor iar ca dovadă, pe o distanţă de 25 de metri, trotuarul s-a prăbuşit în gol", Sorina Secelean - reporter Digi24 Braşov

Din fericire, nu se afla nimeni pe pod în momentul prăbuşirii. Singura care a avut de suferit este o companie de telefonie mobilă, căreia i-au fost distruse cablurile care treceau prin zonă.

"Drumurile sunt foarte jalnice la noi, mai ales tronsonul ăsta de variantă de Braşov, e dezastru", şofer.

Direcţia Regională de Drumuri Braşov a primit în administrare podul, în anul 2011, de la Primăria Braşov. Fără vreun proiect tehnic al unor viitoare lucrări. Conducerea instituţiei a cerut CNAIR fonduri pentru reparaţii capitale, dar nu a primit până acum niciun ban în acest sens.

"Expertiză în 2012 s-a făcut pentru acest pod. S-au făcut reparaţii de întreţinere curentă, pentru calea pe pod, dar problemele, conform expertizei, sunt mult mai mari, care nu se pot face din fonduri de întreţinere curentă", Adriana Necula - şeful DRDP Braşov.

Până la următoarele lucrări, despre care nimeni nu ştie când vor înepe, marginea drumului va rămâne marcată cu indicatoare şi panglici de semnalizare iar maşinile cu masă mai mare de 3,5 tone vor circula pe ocolitoarea mare Braşovului.

Reporter: Sorina Secelean
Imagine: Richard Szabo