Sari la conținut
News Alert

Vaporetto | Poveste fără sfârșit

Epopeea vaporaşelor de 7 milioane de lei achiziţionate de Primăria Timişoara pare fără sfârşit. Nici acum, după 8 luni de când le-au cumpărat, autorităţile nu au actele necesare ca să le pună în circulație. După ce au aşteptat luni la rând avizul de la Autoritatea Navală Română, acum edilii s-au trezit că oricum nu pot pune în practică proiectul pentru că există un conflict birocratic. Malurile râului aparţin Primăriei, dar luciul de apă este în administrarea Apelor Române. În timp ce instituţiile nu se înţeleg, ambarcaţiunile stau trase pe dreapta.

„Ambarcaţiunile au ajuns în Timişoara în luna martie. De atunci autorităţile le tot promit timişorenilor că vor putea circula cu ele ca o alternativă la transportul în comun. După 8 luni însă vaporaşele nu au făcut decât curse de probă” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Timişorenii nici nu mai visează să folosească vaporaşele în locul tramvaiului sau a autobuzului.

„Ştiu că sunt aici de foarte mult timp. Le-au inaugurat dar nu... V-aţi plimbat? Nu. Am avut nişte nepoţi care au vrut să se plimbe dar nici o şansă. Degeaba le-au cumpărat.”

„Le-am văzut doar stând. Când credeţi că ve veţi plimba cu ele? Niciodată.”

„O investiţie proastă după mine. De ce spuneţi asta? Pentru că în primul rând arată urât, estetic.”

Autorităţile timişorene au aşteptat toată vara avizul de la Autoritatea navală Română ca să primească dreptul de transport călători pe apă. Acum, a apărut o altă problemă: vapoarele şi staţiile de acostare aparţin Primăriei Timişoara, iar canalul Bega, Apelor Române Banat.

„Noi nu putem să cedăm suprafaţa de teren pe care am amenajat staţiile, pentru că am pierde fondurile europene. Administraţia Apelor nu vrea să cedeze către Primărie tot ce înseamnă canalul Bega, deși bine ar face să cedeze”, spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei.

„Nu se pune problema de posibilitate de preluare a canalului Bega. Canalul Bega nu este un geamantan ca să îl iei subsioară şi să te plimbi cu el roată. Ar trebui foarte urgent ca primăria şi apele române să ne punem la masă şi să stăm de vorbă, lucru care nu s-a întâmplat”, susține Titu Bojin, directorul Apelor Române Banat.

Cele șapte vaporetto au fost achiziţionate ca parte a proiectului cu fonduri europene de reabilitare a malurilor Begăi. Transportul public pe apă trebuie să înceapă până la finalul lunii iunie 2017. În caz contrar, Timişoara va pierde toţi banii europeni, adică 50 de milioane de lei.