Sari la conținut

OSCAR 2016. Cum reușesc filmele realizate cu buget mic să aibă încasări de sute de milioane de dolari

Studiourile cheltuie între 10 şi 15 milioane de dolari pentru a promova un film la premiile Academiei. Acestea ştiu însă că, dacă producţia va fi nominalizată sau chiar va lua un premiu, încasările vor justifica investiţia. De altfel, foarte multe producţii realizate cu buget mic au avut, datorită premiilor Academiei, ocazia de a ajunge la un public numeros.

Un exemplu este filmul „Black Swan”, de Darren Aronofsky, realizat cu un buget de 13 milioane de dolari. După ce producţia a primit 5 nominalizări la Oscar, iar Natalie Portman a fost premiată pentru rolul ei principal, filmul independent a câştigat în total aproape 330 de milioane de dolari. De asemenea, „The Artist”, realizat cu un buget de doar 15 milioane de dolari, a ajuns să strângă 133 de milioane de dolari. Mai ales că a câştigat premiul pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor şi cele mai bune interpretări. Iar anul trecut, „American Sniper”, regizat de Clint Eastwood, a câştigat 550 de milioane de dolari, aproape de 10 ori mai mult decât a costat.

Semn că, nu o dată, buturuga cu buget mic răstoarnă filmele realizate cu o căruţă de bani. 


Gala Premiilor Oscar, ajunsă de cea de-a 88 a ediţie, este transmisă în direct de la Los Angeles, pe 28 februarie. 

Sosirea vedetelor pe covorul roşu, predicţiile specialiştilor şi Gala prezentată de Chris Rock sunt transmise în direct, în exclusivitate în România, pe Digi24 şi Digi Film, de la ora 01.20 noaptea şi până în jurul orei 6 dimineaţa, ora României. 

Iubitorii de film se vor bucura de o transmisie live, fără pauze, în afara celor de la ceremonia din Los Angeles. Și în acest an, gazdele transmisiei vor fi criticul de film Irina Margareta Nistor și jurnalista Digi24 Oana Zamfir.