Sari la conținut

Din paradoxurile României. Autostradă pe șine

Conform proiectului actual, autostrada Sibiu-Piteşti nu ar trebui să treacă prin Râmnicu Vâlcea. Doar prin Curtea de Argeş. Totuşi, în planul său de acţiune, Compania Naţională de Drumuri anunţă că plănuieşte să lege Râmnicu Vâlcea de autostradă printr-o bretea construită pe actuala cale ferată dinspre Vâlcele.

Este un traseu feroviar fără şine. Construită între 1979 şi 1989, calea ferată are opt viaducte şi două tuneluri. A fost dezafectată în anii 90 din cauza unor surpări de teren care au scos la iveală probleme de proiectare.

Potrivit HotNews, reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri spun că au început să inspecteze ruta feroviară dintre Vâlcele şi Râmnicu Vâlcea pentru a stabili în ce regim poate fi construită breteaua rutieră: autostradă, drum expres sau şosea simplă.

Cum calea ferată dezafectată este îngustă, constructorul ar putea fi nevoit să sape tuneluri paralele cu cele deja existente. În plus, cele opt poduri vor trebui lăţite şi consolidate, ceea ce ar putea face legătura dintre Râmnicu Vâlcea şi viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti să fie una foarte scumpă şi foarte greu de realizat din punct de vedere tehnic.

Asta, în condiţiile în care Compania Naţională de Drumuri a ales să construiască autostrada Sibiu-Piteşti prin Curtea de Argeş şi nu prin Râmnicu Vâlcea tocmai pentru că acel traseu ar fi mai scurt, mai ieftin şi mai uşor de realizat.

În Master Planul de transport, care încă aşteaptă avizul Uniunii Europene, scrie că autostrada Sibiu-Piteşti va costa 1,6 miliarde de euro şi va avea 116 kilometri lungime.

Va fi prima autostradă care va trece munţii, după ce proiectul paralel Comarnic-Braşov a fost tras pe linie moartă.

Studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti va costa aproximativ 8 milioane de euro şi va fi realizat de asocierea dintre Spea Ingeneria şi Tecnic Consulting. Compania Naţională de Drumuri a semnat în urmă cu două săptămâni contractul cu cele două companii.