Sari la conținut

ROMÂNIA FURATĂ. Devalizarea CFR

„Sunt cel mai mare escroc al căii ferate, din toate timpurile... hai, e prea departe!”. Mihai Necolaciuc a fost director al Căilor Ferate Române între 2000 şi 2003. Este şi unul dintre cei mai controversaţi şefi ai CFR. După ce, timp de trei ani, a condus instituţia considerată cea de a doua armată a ţării, a fost acuzat de procurori că a furat de la CFR 111 milioane de euro, echivalentul a cincisprezece garnituri de tren. Necolaiciuc a vândut la fier vechi 24.000 de vagoane şi 1300 de locomotive. CFR încasează aproape 30 de milioane de dolari, desi echipamentele ar fi valorat de 5 ori mai mult.

Nu toate locomotivele au fost vândute, unele au scăpat. O parte dintre ele figurează şi acum în inventarul CFR drept locomotive în stare de funcţionare, deşi au fost trase pe linie moartă şi sunt mâncate de rugină. În continuare, ele ar putea să fie vândute, doar că procesul în sine... naşte frică.

Asta în timp ce CFR a pierdut de mult dreptul de a se mai considera o a doua armată.

„În viaţa mea întotdeauna m-am uitat în spate şi nu îmi este ruşine cu ce am făcut”, a declarat Necolaiciuc în interviul pentru Digi24.

Cum s-a transformat CFR din a doua armată a ţării într-o companie în care afacerile ilegale s-au ţinut lanţ aflaţi astăzi, la „Jurnalul de seară”, într-un episod special al campaniei „România furată”.

Citiți și: 

ROMÂNIA CU ÎNCETINITORUL. Glasul roților de tren aduce mai mult a vaiet