Sari la conținut

Generația X | O româncă, designer vestimentar, a ajuns în topul Forbes „30 sub 30”

Numele româncei de 26 de ani, doctorand în design, modă şi artă vizuală, apare în publicaţii din Marea Britanie, pe site-urile unor mari branduri şi pe reţelele de socializare. Din Londra, Lana povestește de ce creaţiile ei ne aduc aminte de covoarele ţesute în casa bunicii şi unde au ajuns colecţiile sale cu motive tradiţionale româneşti.

„Etno nu era un trend încă şi nu era nimic cool sau nimic interesant să îi aduci un elogiu covorului bunicii. Ba poate chiar era o ruşine şi nu mi s-a părut just şi, cumva, cred că am deschis această cale spre a ne revedea tradiţiile. Lucrările mele sunt de obicei în galerii şi muzee în jurul lumii, mai puţin în România, poate. Am văzut că s-a propagat totul pe mai multe continente, ceea ce a fost din nou o surpriză. Oameni din Mexic au zis: Ia uite, rochii cu motive mexicane! - şi aşa am aflat că, deşi suntem foarte departe, avem foarte multe în comun. Foarte mulţi oameni din State apreciază ceea ce fac”, spune Lana Dumitru.

Apreciată este şi de românii care i-au vizitat expoziţia recentă din Bucureşti.

„Îmi place foarte tare rochia asta. Mi se pare în primul rând foarte originală, de la material până la imprimeu. Şi e chestia asta autentică. Adică se vede că are o inspiraţie din cultura românească şi din tradiţie. Ar fi rochia asta, care iarăşi mi se pare extrem de frumoasă şi mai ales îmi plac mai tare culorile, sunt mai calde, şi m-aş vedea oricând îmbrăcată la un eveniment cu aşa ceva”, spune o potențială cumpărătoare.

Cea mai cunoscută creaţie a sa este rochia etno, dar este apreciată şi pentru colecţia sa pentru un mare brand. Pe hainele originale create de ea a imprimat imaginea coloanei infinitului sau imagini de la Săpânţa.