Sari la conținut

Soluțiile candidaților PMP, PSD și USB la Primăria Capitalei pentru traficul din București 

Dezbaterea pe marginea traficului din București a stârnit discuții aprinse între candidați. Robert Turcescu a acuzat că RATB a fost „o vacă de muls”pentru PSD și PNL, în timp ce Gabriela Firea i-a reproșat că nu recunoaște greșelile echipei din care face parte. De asemenea, Nicușor Dan a precizat că ar trebui verificat cum s-au acordat contractele de întreținere a drumurilor, de semaforizare și marcare rutieră.

„Pentru a vedea dimensiunea jafului în toate guvernele Bucureștiului de până acum, între 2011 și 2015, am avut un contract de întreținere a străzilor, care a inclus 200 de străzi de circa 200 de kilometri, care a costat 200 de milioane de euro. Adică întreținerea unui kilometru de drum patru ani de zile, respectiv astuparea gropilor, schimbarea bordurilor, a costat un milion de euro”, a spus Nicușor Dan. 

Nicușor Dan, candidatul Uniunii Salvați Bucureștiul, a explicat că soluțiile pentru traficul din București trebuie prioritizate și că primul lucru pe listă ar trebui să fie un sistem general de management al traficului. 

„Transformarea RATB în societate comercială este o condiție pentru accesarea fondurilor europene. Avem disponibil 130 de milioane de euro, sumă foarte importantă pentru refacerea flotei. Soluțiile de trafic... s-au spus multe, toate corecte. Trebuie să facem și ordine între ele pentru că nu putem să facem și piste de biciclete și benzi unice acum. Mai întâi trebuie să dezvoltăm transportul public, să lase oamenii mașinile personale, și apoi să facem loc pentru piste. Întrebarea este: avem încredere în vechile partide care au promis că le vor face până acum sau nu? Ultima chestiune foarte ieftină și utilă: sistem general de managemnt al traficului. Ai intersecții inteligente care dau drumul la semafor în funcție de coada care s-a format la ele, autobuzele sunt legate la el prin GPS și sistemul inteligent știe când așteaptă la semafor și îi dă drumul”, a spus Nicușor Dan.  

Candidata PSD a precizat că nu susține privatizarea RATB-ului și că nu va schimba prețull unui bilet. De asemenea, ea a spus că va mări bugetul pentru repararea flotei RATB. 

„Soluțiile mele încep cu dezvoltarea și punerea accentului pe transportul public. Am avut mai multe întâlniri cu managerii și sindicaliștii din RATB, există potențial de dezvoltare. Nu pledez pentru privatizarea societății cum au spus unii candidați. Avem din păcate doar 700 de autobuze în trafic, și 300 sunt în garaj și sunt folosite pentru piese de schimb, ceea ce este inacceptabil. Prima măsură pe care o voi lua ca primar general va fi aceea de a îmbunătăți aceste parc auto, și anume surse de finanțare directă pentru a pune toate autobuzele în mișcare. Nu ai cum să mergi cu mesajul către bucureșteni să renunțe la mașinile proprii câtă vreme nu are linie proprie, nu sunt mașini suficiente, nu sunt dotate și modernizate corespunzător. Pun accent deosebit pe sistemul de park & ride, parcări la marginea Bucureștiului. Sunt de acord să se asigure gratuitatea pentru pensionari, dar să fie un sistem de tichete pentru a fi monitorizate. Nu intenționez să scumpesc în niciun fel biletele pentru RATB”,a spus Gabriela Firea. 

Robert Turcescu, candidat din partea PMP, a declarat că trebuie investit în tramvaie, un mijloc de transport nepoluant și care poate transporta mulți călători. 

„Traficul în București este un dezastru. Trebuie benzi unice pentru transportul în comun, taxiuri și ambulanțe. Astea sunt soluții care pot fi adoptate rapid. Pe vremea lui Adriean Videanu aveam 1000 de autobuze, acum mai avem 700. În uzina RATB pe care am vizitat-o chiar astăzi s-a ajuns la canibalizare. Alea 300 de autobuze care sunt trase pe dreapta sunt folosite ca piese de schimb. Asta este crimă, pentru că este vorba de avutul obștei. Achiziția de noi autobuze este urgentă. Tramvaiul pe lângă faptul că este nepoluant, este mijlocul de transport în comun care poate transpoorta cei mai mulți călători. Tramvaiul ar trebui reevaluat”, a spus Robert Turcescu. 

De asemenea, Robert Turcescu a susținut transformarea uzinei RATB într-un centru de profit în care să fie realizate tramvaie. 

„Uzina RATB este capabil să producă niște tramvaie care i-ar uimi și pe alții. Aici ar trebui investit. Uzina RATB a fost politizată ani de zile, nu a existat management. Fie a fost condusă de oameni din partidul doameni Firea fie din PNL, a fost o vacă de muls. Putem la uzina RATB să aducem pe dimensiunea care înseamnă crearea de prototipuri să aducem investitori care să transforme uzina într-o instituție de profit pentru București. Propunerea de dreapta cu care vin eu înseamnă ca în timp să avem cât mai multe astfel de centre în București, iar RATB-ul poate să devină un astfel de centru de profit. Pe de altă parte, când vorbim despre mobilitate urbană trebuie să ne gândim la pistele de bicicliști, la apariția în viitor a mașinilor electrice”, a subliniat candidantul PMP.