Sari la conținut

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Candidați diferiți, teme la indigo

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Justiţia şi apartenenţa României la Uniunea Europeană şi la NATO se află în top pe lista de priorităţi ale prezidenţiabililor. Pentru majoritatea candidaţilor, reformele în aceste domenii asigură succesul electoral. Însă, specialiştii atrag atenţia că, atunci când toţi propun aceleaşi teme, alegătorul NU mai alege după valoare, ci după preferinţe.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Mesajele despre justiţie şi dreptate sunt dominantele discursurilor prezidenţiabililor. Indiferent de pe care parte a scenei politice vin - stânga social-democrată, drepta liberală sau independenţii.

VICTOR PONTA: „Justiţia. O instituţie fundamentală fără de care o societate nu poate să existe şi nu poate progresa”.

KLAUS IOHANNIS: „Veţi avea în mine un garant al statului de drept şi al independenţei justiţiei”.

MONICA MACOVEI: „Un alt punct pentru statul de drept şi justiţie. (...) Susţin independenţa justiţiei faţă de imixtiunile politice”.

ELENA UDREA: „ Voi fi un garant al statului de drept, al depolitizării instituţiilor publice şi al bunei funcţinări a acestor instituţii. Voi continua să sprijin în calitate de preşedinte independenţa justiţiei”.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Şi relaţiile internaţionale ale ţării sunt în top pe agenda candidaţilor.

KLAUS IOHANNIS: „Parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii, apartenenţa la NATO şi la Uniunea Europeană. Aceste mari orientări trebuie consolidate”.

ELENA UDREA: „Voi susţine continuarea procesului de integrare în Uniunea Europeană. (...) Asum în totalitate statutul României de ţară membră NATO şi susţin dezvoltarea acestei legături cu Alianţa Nord Atlantică”.

MONICA MACOVEI: „Voi face din România un pilon important, alături de Polonia, cei doi piloni importanţi pentru NATO”.

WILLIAM BRÂNZĂ: „Vreau prieteni şi aliaţi puternici, şi aici mă refer la UE și NATO”

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Pe lista temelor de campanie mai figurează sistemul de sănătate şi de educaţie, dar şi agricultura sau IT-ul. Bombardat cu atâtea mesaje, cum reacţionează alegătorul?

Dumitru Borțun, expert în comunicare: „Electoratul ideal, instruit ar trebui să facă judecăţi de valoare şi atunci ar fi importante temele cu care vin oamenii şi proiectele lor, dar oamenii fac judecăţi preferenţiale. Le place sau nu le place de unul sau de altul”.

Conform specialiştilor, candidaţii vin cu teme şi propuneri ghidaţi de sondaje comandate tot de ei, care arată care sunt preocupările românilor.  

Urmăreşte ştirile Digi24 despre ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014 şi pe contul dedicat pe Twitter #cotroceni2014!