Sari la conținut
News Alert

Reţele de socializare au făcut istorie în ziua alegerilor prezidenţiale

Diaspora şi-a cerut în stradă, dar şi în mediu virtual, dreptul la vot. Nu a contat că oamenii au stat şi câte zece ore la cozi. Românii au umplut reţelele de socializare, blogurile şi chiar emailurile redacţiilor din ţară cu imagini şi informaţii privind votul şi organizarea acestuia în ţară şi peste hotare.

Faci muncă de jurnalist, în locul jurnaliştilor, pentru că, întâmplător sau nu, tu te afli la faţa locului, ai tehnologia la dispoziţie şi vrei să dai rapid această informaţie către alţii care se pot solidariza cu tine. În felul acesta apare spiritul civic, iar spiritul civic beneficiază de avantajul pe care îl aduce cu sine tehnologia”, spune Antonio Momoc, specialist în comunicare publică.

Iar mobilizarea şi determinarea românilor din afara graniţelor ţării i-a motivat şi pe cei de acasă să iasă la vot.

Cei care au făcut diferenţa au fost oamenii obişnuiţi, care pe fondul acestui val de nemulţumire legat de modul în care s-a votat în diaspora. S-au mobilizat şi în loc să-şi sune prietenii, au postat pe reţelele de socializare. Iar progresia transmiterii mesajului la nivelul societăţii a fost una geometrică, nu aritmetică.

Astfel generaţia conectată la internet şi-a arătat puterea.

„Trăim în era digitală. E normal ca oamenii, în momentul în care au ceva de spus, s-o facă foarte ușor”, a spus unul dintre români.

„A fost un imbold pentru foarte mulţí din ţară să meargă să voteze”, a spus un alt român intervievat de Digi24.

Iar entuziasmul cu care diaspora a susţinut votul s-a văzut şi pe site-ul digi24.ro.

Practic, noi am primit de cinci ori mai multe mesaje decât în primul tur, în care am avut deja un record. Pur şi simplu, am fost depăşiţi şi copleşiţi de numărul foarte mare. Peste câteva mii de mesaje text fotografii şi filmuleţe pe care le-am primit din toate colţurile pământului”, a declarat Sorin Kosz, content manager digi24.ro.

Fluxul de informaţii şi imagini care a circulat în mediul virtual arată că astăzi revoluţiile nu se mai fac doar în stradă ca acum 25 de ani. Acum ele se duc şi pe Facebook sau Twitter. În ultimii ani astfel de mobilizări masive online au dus la revolte ca cele din 2009 din Republica Moldova şi Iran, cele din 2010 din Tunisia sau Egipt, plus cele mai cunoscute: luptele de pe Euromaidanul ucrainean de anul trecut. 

Urmăreşte ştirile Digi24 despre ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014 şi pe contul dedicat pe Twitter #cotroceni2014!