Sari la conținut
News Alert

Bucureștiul, sufocat de mașini. Soluţia Primăriei

Bucureştiul este lider într-un clasament cu marile oraşe europene. Nu-i motiv de bucurie! În topul realizat de compania de navigaţie GPS, TomTom, Capitala este oraşul cu traficul rutier cel mai aglomerat din Europa! Informaţia se bazează pe monitorizările parametrilor de trafic din ultimul deceniu şi se referă strict la situaţia anului trecut. Experţii în trafic urban susţin că parcările noi şi extinderea arterelor importante pot îmbunătăţi situaţia.

Chiar şi-n plină vacanţă, călătoria prin Bucureşti devine dificilă până şi pe scuter! Zilnic, un milion şi jumătate de maşini îşi fac loc pe străzi capabile să absoarbă doar 300 de mii de autoturisme.

Ing. Eugen Ionescu, specialist în trafic urban: Străzile sunt de dimensiuni minime, cu trasee sinuoase, cu accese la proprietăţi destul de dese. Se parchează la bordură şi în loc să am trei benzi de circulaţie pe sens, am una sau una şi jumătate, cel mult.

Vreme de nouă ani, experţii în cartografiere şi navigaţie GPS de la TomTom au analizat aglomeraţia rutieră din diverse oraşe. Bucureşti e nedorit fruntaş în Europa.

Cu 50 de ani de experienţă în soluţii pentru traficul urban, inginerul Eugen Ionescu susţine că problema poate fi rezolvată prin lărgirea arterelor actuale, parcări noi şi interzicerea opririi maşinilor pe prima bandă a drumului.

Ing. Eugen Ionescu, specialist în trafic urban: Din păcate nu există trasee alternative şi toată lumea se concentrează pe axa nord - sud ca să poată să iasă din Bucureşti.

Autorităţile Capitalei caută soluţii! Pasajul de la Domneşti, peste centură, pasajul de la Lacul Morii, spre Militari şi autostrada A1 şi pasajul de la Theodor Pallady, pestre râul Dâmboviţa către Şoseaua Olteniţei sunt investiţii aflate în derulare. Sunt însă şi alte probleme. Semaforizarea din doar 213 intersecţii din 434 este sincronizată în funcţie de fluxul real de maşini.

Cristian Stroe, consilierul Primarului General: Până la sfârşitul anului vom mai înrola încă 59 de intersecţii, iar anul viitor, încercăm să terminăm şi înrolarea celorlalte intersecţii, până la 453. Cea de-a doua parte înseamnă upgrade-ul pe care îl vom face la nivel de harder, upgrade-ul pe care-l vom face la nivel de camere video şi apoi înrolarea benzii unice, ce înseamnă transportul în comun pentru prioritizarea transportului în comun pe banda unică.

La capitolul trafic, n-o duc mai bine nici vecinii ruşi, nici britanicii şi nici parizienii! Moscova este pe locul secund în topul european al traficului de coşmar. Şi-a diminuat însă timpul necesar găsirii unui loc de parcare, datorită investiţiilor din infrastructură, derulate în ultimii cinci ani. Sankt Petersburg şi-a crescut însă disconfortul de pe şosele şi ocupă locul al treilea. Pe următoarele locuri găsim Londra, Marsilia, Roma şi Paris. Bruxelles ocupă locul opt, urmat de Manchester şi Atena!