Soluțiile Greenfield pentru accesul proprietarilor de locuințe

Data actualizării: Data publicării:
7d35e33697faac1b47a0c3abf6cd9ab4

Proprietarii a aproape 2000 de locuințe situate în cartierul Greenfield din nordul Capitalei sunt aproape izolați, cu acces dificil în afara acestuia, după ce unul dintre cele două drumuri de acces au fost închise. Celălalt drum le este aproape blocat de traficul intens de pe DN1. Dezvoltatorul a prezentat marți soluțiile avute în vedere pentru deblocarea situației.

7d35e33697faac1b47a0c3abf6cd9ab4

Reprezentanți ai cartierului Greenfield din nordul Capitalei au spus marți că drumul de acces prin Vadu Moldovei, închis după apariția unor acuze privind ilegalitatea realizării și utilizării acestuia, era, la momentul autorizării și construirii, complexului ”drum public”. Acesta avea ”mai mult, avea acest statut încă din 1979”.

Încă din 2013, când noul acţionariat și management a preluat compania, constatând că statutul drumului era incert, una dintre priorităţi a fost identificarea unor soluţii complementare de acces, spun oficialii Impact.

Au fost identificate două soluții și firma a început demersurile pentru implementarea lor.

Cele două soluții

În prezent, după închiderea accesului prin Vadu Moldovei, Aleea Teișani este singurul drum de acces în cartier. Planurile Greenfield prevăd ”îmbunătățirea intersecției cu ieșire din DN1 către Centura București”. ”Intersecţia DN1/CB a fost mereu blocată de când a fost construită. Din cauza acestor blocaje, rezidenţii noştri nu pot ieşi din Aleea Teişani. De altfel, pe DN1, din cauza sistematizării acestei intersecții, se produc frecvent blocaje în zonă, blocaje care afectează toți participanții la trafic”, spun reprezentanții dezvoltatorului.

Impact a achiziționat tot terenul necesar operațiunii pentru a realiza în mod optimal această variantă. ”Aşteptăm aprobări de la CNADR. Aceştia ar trebui să vină până la sfârşitul lui 2017 sau chiar mai devreme. De îndată ce primim aprobările putem construi această extensie în câteva săptămâni. Impact va acoperi integral costurile. La finalizarea construcției va dona extensia CNADR/CNAIR”.

Un beneficiu secundar al lucrărilor ce vor fi făcute de Impact ar putea fi decongestionarea traficului pe această porțiune de DN1, prin fluidizarea accesului către centură, spune Impact.

01

Cealaltă variantă prevede realizarea unei ieșiri directe către centura București cu benzi de accelerare și decelerare și o traversare la nivel a căii ferate. ”Construirea unui drum cu ieșire către Centură. Va fi realizat integral de Impact și se va materializa astfel: sens giratoriu pe Aleea Teişani (în capătul Cartierului Platanilor aviz în curs de obținere), trecere la nivel cu calea ferată (aviz obținut deja de la CFR), străpungere centură, cu banda de accelerare, în direcția Tunari.Drumul va ri construit în capătul Cartierului Platanilor. Am depus o cerere la administrația străzilor din București la jumătatea lui 2016, am primit aviz în 2017 și am depus imediat după actele necesare obținerii unui certificat de urbanism. Tot în 2016 am obținut o pre-aprobare de la CFR pentru străpungerea căii ferate. Momentan așteptăm ca documentația să fie aprobată. De îndată ce este aprobată, noi putem construi strada într-un timp foarte scurt”, spun ei.

02

Drumul va oferi acces direct la drumul de centură în direcția Pipera-Tunari. Această soluție va prelua mare parte din traficul care înainte era deservit de prin drumul din pădure (dezafectat), atâta timp cât unește Greenfield cu Pipera.

Până la implementarea soluțiilor, Impact are câteva soluții pe termen scurt. Una dintre acestea prevede fluidizarea traficul la intersecția Aleea Teișani cu breteaua ce face legătura cu Centura București cu ajutorul Poliției Rutiere. Echipajele vor fi prezente zilnic între orele 8.00-11.00.

Am introdus 3 curse suplimentare la Băneasa Mall. Am introdus o nouă linie din cartier până la staţia de metrou Aviatorilor. Se vor face două curse / zi : una dimineaţa cu plecare din cartier la ora 7.45 şi una seara cu plecare de la Aviatorilor la ora 19.00 . Avem o nouă staţie pentru microbuz. Este amplasată în faţa magazinului Mega Image. Plănuim să creştem numărul de curse în special pe liniile către staţiile de metrou. Suntem conștienți de faptul că aceste soluții sunt doar temporare, însă ne concentrăm continuu spre a găsi noi modalități de a rezolva situația”, spun oficialii companiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri