Sari la conținut

Centura Timișoara, intrată la apă. Doar o bandă pe sens

Compania de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a anulat licitația de realizare a Centurii sud Timișoara la standard de două benzi pe sens și a scos de la naftalină un proiect vechi, din 2011, ce presupune realizarea centurii la nivel de doar o bandă pe sens.

646x404

UPDATE. ”La ora actuală centura existentă în jurul municipiului Timișoara are o bandă pe sens, nu s-ar justifica soluția ca centura sud să fie la două benzi pe sens. Pe de altă parte, în Master Planul aprobat în 2016 reprezentanții Minsterului Transporturilor nu au ținut cont de documentația existentă la acel moment, anume studiul de fezabilitate, și nici nu au avut consultări. În deciziile luate acum de minister s-a ținut cont de acest studiu de fezabilitate (din 2011 - n.red.) și a existat o consultare cu CNAIR” , spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Modificarea este o lovitură dată acestui proiect și va duce la multe probleme și blocaje în implementare, potrivit parlamentarului Cătălin Drulă, membru USR, și fost consilier pe probleme de infrastructură al fostului premier Dacian Cioloș.

”Pe 4 ianuarie, s-a lansat licitația pentru actualizarea proiectului făcut pentru acest drum în 2011, inclusiv trecerea la 2 benzi pe sens în loc de una (în funcție de studiul de trafic). Tehnic vorbind licitația este pentru: studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuție și documentație tehnică pentru autorizatie de construire. Practic, tot ce-ți trebuie pentru a contracta ulterior un constructor care să-ți execute lucrările. Ofertele urmau să fie depuse pe 4 aprilie”, relatează Drulă.

Potrivit lui, licitația a fost anulată la sfârșitul lui martie. Noua licitație este pentru "proiectare și execuție" a drumului pe proiectul din 2011. Drulă spune că proiectul de acum șase ani avea o singură bandă pe sens.

Modificarea va duce la obținerea unei centuri ocolitoare aglomerate. Astfel încă de la acel moment se prevedea că centura, ce urma să fie definitivată în 2016, ar fi atins un nivel de serviciu D, în condițiile în care nivelul superior de serviciu este A, iar cel mai scăzut este F. În 2020 când ar urma să fie încheiate lucrările centura ar urma să ajungă foarte aglomerată, la un nivel corespunzător standardului F. ”Cu creșterea de trafic din ultimii 5 ani care a depășit probabil prognozele, în 2021, când ar fi gata drumul, nivelul de serviciu ar fi E sau F (...) mai pe scurt și fără explicații tehnice, se construiește un drum care va fi direct sufocat”, spune Cătălin Drulă.

El afirmă că argumentul companiei pentru modificarea acestui proiect, respectiv obținerea unor economii de timp în derularea acestuia, nu stă în picioare.