Sari la conținut

CNA a blocat intrarea pe piața din România a oficiosului Kremlinului

Consiliul Național al Audiovizualului l-a scos din sala de ședințe pe Sergheev Evghenii, reprezentantul Rossiya 1 în Republica Moldova, la discuțiile pentru cererea de intrare pe piața din România a televiziuni RTR, relatează Forbes România.

CNA a amânat luarea unei decizii pentru următoarea ședință, invocând diverse motive, necuprinse însă într-o procedură standard. Televiziunea RTR, cu sediul în Iași, ar putea solicita iar o licență de televiziune prin satelit și, dacă o va primi, România ar putea avea în premieră un post de televiziune controlat de Kremlin.

RTR Moldova transmite programele televiziunii de stat rusești Rossiya 1.

„Știrile vor fi filmate în România, editate și fac referință la subiectele din România. Vom pune accentul pe autoritățile din România”, a afirmat Luminița Popa, producătoarea emisiunii matinale la RTR Moldova, prezentată ca producător general la RTR Iași.

„Care le sunt intențiile? De ce vin pe piața românească? E o nebuloasă, nu pot să fiu de acord. Poate ne vor convinge pe viitor!”, a spus Dorina Rusu, membră a CNA, care s-a opus acordării unei licențe.

Răsvan Popescu a propus în final amânarea votului și solicitarea de lămuriri în ce privește cotele europene, pachetul de filme și seriale, care este raportul între producția din UE și cea din alte state, în condițiile în care peste 50% din producție trebuie să fie europeană, potrivit Directivei Media.