Sari la conținut

Brandul universităţii, cea mai bună reclamă pentru potenţialii studenţi

Este cea mai bună facultate din ţară, asta e clar, m-am gândit iniţial şi la Cluj, dar alegerea firească a fost categoric Bucureşti”, spune o studentă.

Contează foarte mult atunci când ajungem în străinătate, pentru că ne putem mândri că suntem la cea mai bună universitate din capitala României”, e de părere un student.

Aşa încep calculele absolvenţilor de liceu. Și continuă cu verificarea notorietăţii cadrelor didactice. 65% dintre ei vor să aibă profesori renumiți, ca o garanţie pentru o pregătire serioasă.

„Pentru tinerii care îşi doresc mai mult decât un simplu carton cu antetul Ministerului, evident că atracţia este către acele specializări şi acele universităţi care şi-au câştigat reputaţia prin experţi validaţi, cu acoperire publică, recunoscuţi în societatea română ca fiind oameni de top”, spune Liviu Papadima, profesor universitar.

Eficiența universității este măsurată de studenți prin rapiditatea cu care specializarea aleasă îi ajută să găsească un loc de muncă.

Ne place să credem că în următorii ani o să putem discuta şi după nivelurile de retribuţie pe care le primesc absolvenţii unei universităţi în comparaţie cu ai altei universităţi”, spune Ovidiu Folcuţ, profesor universitar.

Înainte să se decidă unde să-şi continue studiile, peste 50% din tineri se documentează de la profesori, studenţi şi absolvenţi ai facultăţii respective. Doar 25% se consultă mai întâi cu prietenii şi familia. Cam acelaşi procent îşi iau informaţiile de pe internet. Şi, spre deosebire de anii trecuţi, doar 5% dintre tineri decid împreună cu părinţii ce facultate să urmeze.