Cinci elevi, în finala unui concurs internaţional de ştiinţă şi tehnologie

Data publicării:
sediul parlamentului european din strasbourg
Sediul Parlamentului European din Strasbourg. Foto: Facebook

Tiberiu, Radu, Alexandra, Ioan și Vlad se pregătesc temeinic pentru ca pe 25 mai să prezinte în faţa Parlamentului European un proiect prin care să convingă pe toată lumea că soluţia lor va rezolva problema traficului foarte aglomerat din Bruxelles. Ei au fost aleşi dintre sute de elevi români, iar pe 15 martie au câştigat dreptul de a participa în marea finală a Sci-Tech Challenge 2016.

Tiberiu Florescu, elev: „Din punct de vedere tehnologic, de inovaţie, am hotărât să creăm energie electrică prin montarea de plăci piezoelectrice, care generează curent electric din presiunea metrourilor.”

Aşa se economiseşte energie, spun elevii.

Alexandra Chiparcă, elevă: „Consider că proiectul nostru este suficient de avansat încât să impresioneze. ”

Nu poţi ajunge într-o fază finală a unui astfel de concurs dacă nu eşti extrem de bine pregătit.

Vlad Botezatu, elev: „Este nevoie de fizică, chimie, inginerie, mecanică, economie, chiar şi informatică, într-o oarecare măsură pentru că noi a trebuit să prezentăm într-un format electronic şi nu în ultimul rând mie mi s-a părut cel mai important discursul liber.”

Ioan Crăciun, elev: „Cel mai important în acest concurs este cultura generală. Dacă încerci să te documentezi zilnic, sau săptămânal, cu cele mai noi descoperiri din domeniul ştiinţific sau tehnic, cred că ai avea şanse destul de mari la acest concurs.”

În drumul spre marea finală, elevii români au participat la fazele naţionale, pentru ca apoi să treacă de echipe din alte 9 ţări, printre care Italia, Franţa sau Olanda. Competiţia are menirea să dezvolte cunoştinţele elevilor cu vârste cuprinse între 15 şi 18 ani şi să îi încurajeze pe aceştia să opteze pentru o carieră în antreprenoriat.

Aliss Andreescu, profesor: „Se pune accent pe creativitate, se pune accent pe folosirea acestor competenţe pe care le-au dobândit şi a acestor abilităţi practic într-un nou context.”

Vasile Nicoară, directorul Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân”: „Sunt foarte multe calităţi care reliefează personalitatea omului de ştiinţă care este implicat şi social, care poate comunica ceea ce cunoaşte şi gândeşte.”

Concursul nu oferă premii în bani, dar diplomele pe care tinerii le vor obţine dacă vor câştiga rămân în baza de date a celei mai mari companii din lume.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri