De vorbă cu olimpicii României. "Jumătate din materia predată la şcoală nu ne ajută deloc în viaţă"

Data publicării:
olimpici

Sara are 11 ani şi anul acesta a obţinut menţiune la Olimpiada Naţională de Limba Română. Şi-ar fi dorit locul 1! Acesta este motivul care a făcut-o, deja, să se pregătească pentru olimpiada viitoare. Ştie că este singura ei cale spre succes. Un succes de care Sara speră să se bucure cât mai mulţi copii din România!

„Mi-a plăcut. Este o experienţă foarte frumoasă care zic eu merită să o trăiască fiecare!”, spunea Sara.

Ca şi Sara, Ştefan, un alt olimpic al României, se consideră un elev ca toţi ceilalţi, dar care ştie că viaţa de om mare poate fi mai uşoară dacă te pregăteşti de mic: „Eu nu mă văd ca un copil genial cu puteri supranaturale. Da, sunt poate puţin mai talentat, dar am lucrat şi iese”.

„Cred că pentru a ajunge la rezultatele acestea trebuie să îţi placă să înveţi. Să fie o plăcere de a descoperi lucruri noi şi interesante”, afirmă Sara.

Rezultatele olimpicilor din România ne fac cu atât mai mândri cu cât sistemul de învăţământ se confruntă cu probleme pe care elevii le văd zi de zi la şcoală!

„Materia care ne este predată... Jumătate nu ne ajută deloc în viaţă şi profesorii care nu vor să ne înveţe acea materie vor doar să ne prindă că nu ştim. Îţi este foarte greu să înveţi într-o ţară ca România pentru că unii profesori sunt foarte duri şi serioşi şi încearcă să îi facă pe copii să înţeleagă doar din faptul că trebuie să fie perfecţi, puşi la punct şi nu o să reuşească”, susţin copiii.

„În momentul în care eu îi impun şi nu ţin cont de puterile lui şi de resursele lui s-ar putea să îl bag în colaps şi s-ar putea să îl regresez. Şi nu cred că acesta este interesul”, explică psihologul Anca Boalcă.

„Într-adevăr, sunt copii care se plâng de învăţământul românesc, de profesori. Şi uneori se plâng pe bună dreptate. Dar uneori performanţa nu vine din şcoală. Porneşte din el, din pasiunea pentru anumită materie”, spune Ana Maria Viscrean, profesor.

Dincolo de problemele din învăţământul românesc psihologii şi profesorii mai trag un semnal de alarmă: pentru a avea succes, un elev trebuie să înţeleagă corect competiţia!

„Nu îţi propui să intri într-o competiţie ca să îl devalorizezi sau ca să îl cobori pe celălalt. Ci intri într-o competiţie ca să îţi dovedeşti ţie cât eşti de bun şi să ajungi cât poţi de bun. A învăţa un copil să se autodepăşească este un lucru esenţial pentru că şi competiţia cu celălalt începe de la competiţia cu tine. În momentul în care tu îţi propui să faci progrese cu fiecare zi ce trece e firesc să devii din ce în ce mai bun şi în raport cu ceilalţi”, explică Raluca Iuga, profesor.

Olimpicii României îşi doresc să devină modele pentru ceilalţi copii. Doar aşa îi pot ajuta să devină şi ei viitori campioni. Sunt mici, dar ştiu că ţara lor are nevoie de oameni mari şi pregătiţi!

„Îmi doresc ca ceilalţi să ne vadă ca pe un model şi să încerce să ajungă şi ei aici pentru că dacă îţi place ceea ce faci nu este foarte greu”, spune Sara.

Olimpicii sunt cei care fac România cunoscută în toată lumea. Nu le este uşor să ajungă în vârf, dar au învăţat că niciodată nu trebuie să renunţe la visurile lor. Doar aşa, într-o bună zi, ţara lor va deveni locul în care îşi vor dori să trăiască împreună cu părinţii, fraţii şi copiii pe care îi vor avea atunci când vor fi ajuns oameni mari.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri