Sari la conținut

Două școli, în șantier după ce au rămas fără finanțare. Unde învață elevii 

Încă din 2008 există un proiect pentru ridicarea unei şcoli moderne în comuna Sihlea din Vrancea. Ministerul Dezvoltării a alocat atunci 700.000 de lei, bani din care s-a făcut fundaţia şi au fost montate câteva schele. Lucrările au fost oprite pentru că banii de la Bucureşti nu au mai venit.

Cum e la noi în România pleacă ai noştri, vin ai noştri. Nu s-a mai obţinut finanţare. Totuşi nişte bani cheltuiţi iată de atâta amar de vreme”, a declarat primarul comunei Sihlea, Ene Stoica.

În lipsa unei şcoli moderne, cei 280 de elevi de gimnaziu au mers la şcoală până în 2013 într-un vechi conac boieresc al familiei Ghica. Cum clădirea putea să cadă la orice cutremur, elevii au fost mutaţi într-un fost atelier şi într-o sală a dispensarului medical.

„Aceasta este o clădire a dispensarului, jumătate este încă dispensar, restul este şcoală, după cum bine vedeţi clasa este foarte mică. Copiii sunt foarte înghesuiţi, vă daţi seama ca să iasă la tablă un copil de aici, trebuie să-i deranjeze pe toţi ceilalţi”, a declarat profesorul Viorel Poenaru.

Elevii nu au apă, iar toaleta este în spatele curţii. Părinţii sunt revoltaţi de situaţie.

De asemenea, și cei 130 de copii din satul Voetin, care aparţine tot de comuna Sihlea, învaţă într-o şcoală veche şi într-o fostă magazie.

Aici a fost o magazie reparată şi făcută de Primărie. E un aspect destul de neplăcut, mai ales înăuntru o să vedeţi duşumele rupte şi aşa mai departe”, a declarat consilierul local Constantin Purcăreață.

În satul Voetin a început să se ridice o şcoală nouă în urmă cu opt ani. Lucrările au fost oprite din lipsă de bani.

Avem nevoie de o şcoală nouă, avem şi un număr destul de mare de copii”, a spus profesoara Manuela Dănoiu.

Pentru a termina cele două şcoli este nevoie de cel puţin 900.000 de euro, bani care ar trebui să vină de la Ministerul Dezvoltării. Reprezentanţii Guvernului susţin că au primit solicitările făcute de Primăria Sihlea şi că acestea vor fi analizate.