Sari la conținut

EDU.RO. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015. 79,3% medii peste 5 la Evaluarea Naţională 2015

Elevii de clasa a VIII-a s-au descurcat mai bine anul acesta la Evaluarea Naţională. O arată notele obţinute. Potrivit centralizării de la Ministerul Educaţiei, la nivel naţional, aproape 80 la sută din absolvenţii claselor a VIII-a au obţinut note peste 5 la examen.

„Cu aproape 10 procente peste anul trecut. Numărul notelor de 10 este de 409, deci mai mare decât anul trecut, când au fost 225 de medii de 10. Îmi place să avem aceste rezultate. Subiectele au avut un nivel de dificultate normal, nici ridicat, nici scăzut pentru că nu este olimpiadă, este evaluare naţională”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. 

Pe primele locuri se află judeţele Cluj şi Brăila. Judeţul Brăila se află pe primul loc cu 92,4% medii peste cinci, urmat de judeţul Cluj cu 91,5%.

Ultimul clasat este județul Teleorman.


ACTUALIZARE 14.35. Au fost 409 medii de 10.00 la Evaluarea Naţională de anul acesta, mai multe faţă de anul trecut, când au fost 225 medii de 10.00.

La limba română, 85,4% dintre lucrări au fost notate cu note peste 5.00, în timp ce la matematică au fost 73,5% dintre lucrări.

„Subiectele au avut un nivel de dificultate normal, nu e olimpiadă, e evaluare naţională”, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.


Potrivit Ministerului Educaţiei, 79,3 la sută dintre mediile elevilor sunt peste 5 la examenul de Evaluare Naţională 2015. Procentajul este mai mare decât anul trecut.  

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015 CLUJ. Număr dublu de medii 10

Un număr de 43 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a din judeţul Cluj au obţinut media 10 la Evaluarea Naţională, dublu faţă de anul trecut, când au fost înregistrate 20 de astfel de medii, proporţia celor care au obţinut media peste 5 fiind, la nivel judeţean, de 91,50 la sută.

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj, Valentin Cuibus, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că au fost trei unităţi de învăţământ în municipiu cu câte şapte elevi care au obţinut media 10. „Ceea ce ne-am aşteptat s-a întâmplat, ne aşteptam la rezultate bune, se vede efectul simulărilor, pentru că în acest an rezultatele la simulări au fost mai mari decât anul trecut. Astfel, la nivel de judeţ, procentul elevilor de clasa a VIII-a din judeţul Cluj care au obţinut media peste 5 este în acest an de 91,50%, faţă de 82,82 cât a fost anul trecut. De asemenea, avem un număr de 43 de elevi care au avut media 10, faţă de 20 câţi au fost anul trecut. Avem trei unităţi şcolare cu câte 7 elevi care au avut media 10 - Colegiul Racoviţă, Liceul Bălcescu şi Şcoala Bob, toate din Cluj-Napoca. Celelalte medii de 10 s-au înregistrat în alte şcoli. Ne aşteptăm la medii mari de intrare în liceu", a spus Cuibus. Potrivit acestuia, au fost obţinute 313 note de 10 la Matematică, 88 la Limba română şi 7 la Limba maternă. Evaluarea Naţională în judeţul Cluj s-a desfăşurat în 119 centre de examen, probele fiind susţinute de un număr de 4.393 de elevi. Contestaţii se pot depune în cursul zilei de vineri, iar rezultatele după contestaţii vor fi afişate marţi. Anul trecut, la Evaluarea Naţională s-au înregistrat în Cluj 20 de medii de 10.

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015 CONSTANȚA Sute de elevi cu nota 10 la matematică

77.29 % dintre absolvenții de clasa a VIII-a au obţinut note peste 5 la  Evaluarea Naţională, potrivit unui comunicat de presă transmis de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa. Situația pe discipline este următoarea: Limba şi literatura română - 85.00 %, Matematică - 70,78 %. 259 de elevi au obţinut nota 10 la Matematică şi 18 au fost evaluați cu nota maximă la Limba și literatura română, înregistrându-se astfel 12 medii de 10. 

Contestaţiile vor putea fi depuse astăzi, 26 iunie 2015, în intervalul 16.00-20.00, la unitatea de învăţământ unde au fost susţinute probele, urmând ca rezultatele finale să fie afişate pe 30 iunie. Comparativ cu rezultatele Evaluării Naționale din 2014, în acest an s-a înregistrat o creștere cu 8,88 %. 

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015 TIMIȘ Trei medii de 10 la Evaluarea Naţională din Timiş, faţă de patru anul trecut

Doar trei elevi care au absolvit clasa a VIII-a din judeţul Timiş au obţinut media 10 la Evaluarea Naţională, faţă de patru, câţi au fost anul trecut, în timp ce 1.163 de elevi au luat medii sub cinci. Potrivit unui comunicat transmis, vineri, de Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, 4.533 de elevi, absolvenţi de clasa a VIII-a din judeţ, au participat la examenul de Evaluare Naţională, în urma căruia doar trei elevi au luat medii generale de 10.

În total, 1.163 de elevi au obţinut medii sub 5.00, din care 51 de elevi au obţinut medii între 1 şi 1,99, alţi 201 elevi au obţinut medii între 2 - 2,99, iar alţi 360 de elevi - medii între 3- 3,99. Totodată, 551 de elevi au obţinut medii între 4 – 4,99. De asemenea, 3.370 de absolvenţi de clasa a VIII-a care au susţinut examenul de Evaluare Naţională au obţinut medii peste 5.

În total, au fost 12 note de 10 la Limba si literatura română şi 144 de note de 10 la Matematică. Nu a fost obţinută nicio notă de 10 la Limba maternă. La Evaluarea Naţională din Timiş au participat în total, 4.533 elevi.   


Notele elevilor vor fi afişate astăzi la avizierul şcolilor, pe site-urile inspectoratelor şi al Ministerului Educaţiei.

Mai jos este prezentat algoritmul de repartizare în licee 2015, realizat conform metodologiei oficiale de desfășurare a admiterii în licee:

Repartizarea se face ordonând candidații în județul respectiv descrescător, după medii, încercându-se plasarea fiecărui candidat, începând de la cel cu media cea mai mare până la cel cu media cea mai mică, la una din opțiunile exprimate.

Ordonarea candidaților se face descrescător după mai multe criterii: media de admitere, media de evaluare națională, media generală de absolvire a claselor V-VIII, nota obținută la proba de limbă și literatură română din cadrul evaluării naționale, nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale și nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale.

Pentru candidații din seriile precedente anului 2010, evaluarea națională se înlocuiește cu tezele cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a pentru elevii din seriile 2008 și 2009, respectiv cu testele naționale pentru elevii din seriile 2004-2007:

- media la evaluarea națională se înlocuiește cu media la tezele cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a (seria 2008 și 2009), respectiv cu media obţinută la testele naționale (seria 2004-2007)

- nota obținută la proba de limba și literatura română din cadrul evaluării naționale se înlocuiește cu media notelor la proba de limba și literatura română din cadrul tezelor cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a (seria 2008 și 2009), respectiv cu nota la proba de limba și literatura română din cadrul testelor naționale (seria 2004-2007)

- nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale se înlocuiește cu media notelor la proba de matematică din cadrul tezelor cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a (seria 2008 și 2009), respectiv cu nota la proba de matematică din cadrul testelor naționale (seria 2004-2007)

- nota obținută la proba de limba maternă din cadrul evaluării naționale se înlocuiește cu media notelor la proba de limba maternă din cadrul tezelor cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a (seria 2008 și 2009), respectiv cu nota la proba de limba maternă din cadrul testelor naționale (seria 2004-2007)

Media de admitere este egală cu:

 

unde:

EN=media obținută la evaluarea națională susținută în clasa a VIII-a, (pentru absolvenții de până în anul 2003 inclusiv media de la examenul de capacitate, pentru absolvenții din perioada 2004-2007 media de la testele naționale, pentru absolvenții din 2008 și 2009 media la tezele cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a)

ABS=media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a;

MA=media de admitere.

Când se ajunge la un candidat, se caută în lista sa de opțiuni prima opțiune validă la care există locuri libere.

Ordinea opțiunilor de pe fișă este prin urmare semnificativă, prima opțiune exprimată este luată în considerare înaintea celorlalte opțiuni.

Exemplu: se verifică prima opțiune a candidatului curent; în cazul în care opțiunea este validă și mai există locuri la această opțiune, este considerat admis la această opțiune și se trece la următorul candidat; altfel se verifică a doua opțiune de pe fișă, etc.

Observație: O opțiune este invalidă dacă: codul opțiunii alese de candidat nu există sau opțiunea aleasă necesită dată proba la limba maternă sau modernă şi candidatul nu a susținut-o.

În cazul în care candidatul nu are loc la nici una din opțiunile exprimate pe fișă el rămâne nerepartizat în această sesiune de admitere și va trebui să participe la o sesiune ulterioară organizată numai pe locurile rămase libere în această sesiune.

Situația poate apare în cazul în care candidatul nu a exprimat suficiente opțiuni, opțiunile exprimate de el fiind ocupate înaintea lui de alți candidați care au medii mai mari.

Se recomandă prin urmare completarea fișei cu un număr suficient de opțiuni pentru ca această situație să nu apară.

Numărul total de locuri la licee este suficient pentru ca toți candidații să fie repartizați, dacă își exprimă opțiuni suficiente și realiste!